Начало / Гейминг / Artifact – Играта, с която Valve се завръща.
Artifact

Artifact – Играта, с която Valve се завръща.

Голяма вълна от разочарование обля всички фенове на Valve в момента, в който след няколкогодишна суша обявиха разработването на нова Trading Card Game. С всяка година надеждата, че ще видим още от приключенията на Гордън Фриймън и Чел, малко по малко си отива. Само по себе си това не е причина да се зареждаме негативно спрямо Artifact.

Трудно е, но нека гледаме напред.

От години Valve твърдят, че липсата на адекватен hardware им пречи да разгърнат потенциала на идеите за игри в компанията. Може би сега, когато самите те имат пръст в разработването на HTC Vive, предстои да видим нещо невероятно.

Почерпила вдъхновение от Dota 2 , при нас пристига Artifact.

Как Artifact ще е по-различна?

Създателят на Magic: The Gathering Ричърд Гарфийлд работи заедно с Valve от 2014-та по проекта. Участващите в създаването на играта имат за цел да вземат доброто от вече съществуващи игри примесено с  MOBA елементи. Резултатът трябва да е игра, която чрез невероятни новации дефинира жанра, точно както беше и с Half-Life през 1998-ма и 2004-та.

Това, което ще направи Artifact най-отличителна от други игри с карти, са трите игрови полета (lanes).  По подобие на Dota, всеки играч ще защитава три кули и в същото време ще атакува противниковите. Целта на пръв поглед е проста. Разруши две от противниковите кули и печелиш играта.

Тестетата, подобно на Magic, няма да имат лимит. Минимумът от карти, които трябва да има едно тесте, е 40. Липсата на ограничение е полезна за хора, които са начинаещи в разработването на стратегии в игри с карти, и дава възможност за включване на повече видове магически или бойни карти.

Изглежда не са се спрели дотук. Липсва ограничението и от максимален брой карти, които играч може да има в ръката си в даден момент. Маната, нужна за призоваване на чудовища или прилагането на магии, започва от 3, но… познахте – също няма таван. Броят на чудовищата във всеки лейн също няма да страда от ограничение. Едно от малкото ограничения ще бъде това, че всяка карта ще може да присъства в тестето ви не повече от три пъти.

Всеки лейн (борд) ще има собствена мана скала, която при нормални условия нама да намалява, когато призовавате чудовища на съседните полета.

Всяко от трите полета ще има външен вид подобен на този, с който сме свикнали в Hearthstone. Във всеки лейн обаче освен обичайните бойни единици и магически карти, ще притежаваме и герои. Общо на брой за момента има около 44 и не всички от тях са от Dota вселената. Те няма да събират опит и да вдигат левели, но ще могат да бъдат екипирани с най-различни предмети. От своя страна предметите ще влияят на някой от атрибутите на героя или ще му разрешават да сменя лейна, в който се сражава.

Героите.

Може би това, с което Artifact ще се различава най-много от други TCG е начинът, по който героите влияят на средата. Всеки играч ще започва с предварително избрани от него пет героя. Три от тях ще бъдат произволно разпределени на полето преди започването на първия ход. Останалите два героя ще могат да бъдат призовани един по един в следващите два хода. Най-интересното обаче е фактът, че цветът на всеки герой ще диктува какви бойни единици могат да се играят в съответното поле. Например, ако имате само сини герои в трите полета и червени бойни единици като карти в ръката – няма да можете да ги използвате.

Сини герои – ще имат магьоснически умения и ще бъдат асоциирани със стратегии, които целят доминиране в крайния етап на играта (познати като intelligence, intelect etc).

Червени герои – познати в много игри като Танк(ове), те ще търпят повече противникови атаки от другите герои и ще бъдат предпочитани от играчите, които обичат да приключват битките си бързо.

Зелени герои – те ще играят ролята на подкрепящи главния син или червен герой, като влияят положително на атрибутите му.

Черни герои – Те поемат ролята на Роуг, който ще може лесно да сменя бойното поле и ще помага в събирането на злато.

Всеки герой, който изберете, автоматично ще прибавя към тестето ви по три копия от уникална бойна единица. Тя ще играе ключова роля в стратегиите, възможни с този клас.

В случай, че вашият герой загине в битка, той няма да бъде изкаран от играта до края й. Той ще пропусне следващия ход. След това вие ще можете да изберете в кое поле да се завърне.

Как протича един ход?

След като двамата играчи изберат по 5 героя, които ще им служат в битката, играта разпределя на произволен принцип 3-ма от тях на полето. По подобен начин се появяват между 1 и 3 крийпа. След това на ход е първият играч, който се разпорежда в най-лявото игрово поле. След като каже каквото има по въпроса, на ред е опонентът му. Това се повтаря и за следващите две полета, след което идва ред на нещо напълно ново.

Злато и предмети.

Убивайки противникови бойни единици или герои, вие ще получавате за награда злато: за всеки убит герой – 5 злато, а за всеки крийп – 1 злато.  След фазата, в която вие и противникът ви призовавате чудовища или използвате магии, идва ред на пазаруването. В тази фаза ще можете да използвате събраното злато, за си купите предмет от тези, които вече сте включили в тестето си или да заложите на тайния магазин.

Какво друго може да очакваме?

На пресконференция в централата на Valve, Гейб Нюъл  заяви, че Artifact няма да е pay-to-win игра. Все още няма пълна яснота около това как ще се получават нови карти и как ще се разработват нови тестета. Обещано е обаче, че картите няма да имат кратък живот и включването на нови такива няма да кара старите да губят силата си, както в други подобни игри.

Знаем, че ще има система за търгуване на карти между играчите. На този етап обаче можем само да спекулираме дали ще е по подобие на скиновете в CS:GO. Важното е, че няма да има пакети с произволни карти, които могат да се закупуват с твърда валута в Hearthstone. Друга голяма разлика е, че Artifact няма да бъде безплатна игра.

Играта ще има spectator mode, както в CS:GO, като има предположения, че тук може да видим VR интеграция. От Valve са категорични, че играта ще бъде изцяло multiplayer. В самото начало ще можете да тренирате с AI в tutorial-a, но до тук.

Ако всичко върви по план, Artifact трябва да излезе преди края на 2018-та, и да бъде портната за Android и iOS до средата на 2019-та.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Петър Николов