Американската компания AMD за пореден път затвърждава намеренията си да бъде лидер на пазара за виртуална реалност. Производителят на чипове придоби стартъпа Nitero, който разработва чипове за безжично предаване на съдържание към шлемове за виртуална реалност. Детайли като цена и условия не бяха обявени от двете страни.
Какъв принос ще видим от Nitero
Доста неща затрудниха възприемането на шлемове за виртуална реалност през 2016. Като оставим настрана цените (които и до ден-днешен остават непосилни за повечето потребители), можем да посочим друга основна причина – кабели.
Почти всички добри шлемове имат висящи, тежки и неудобни кабели, които влизат в тях, за да може съдържанието да бъде трансферирано без проблем. Като пример можем да посочим устройствата на HTC, Facebook и Sony, които може да видите по-долу. Кабелите, нужни за данните и за захранването, до голяма степен пречат на спокойното ползване и цялото изживяване.
Mark Papermaster, директор в AMD, коментира покупката на новата компания като придобиване на „ключов инженерен талант“ и част от сделката. „Липсата на шлемове без кабели остава значителна пречка пред масовото възприемане на устройствата за виртуална реалност„, коментира още Papermaster.
Много експерти очакват шлемовете с изцяло вградена техника, нужна за работа, да набира все повече и повече популярност. Това все пак не може да замени постоянно развиващите се и чупещи граници параметри на настолните компютри. Подобни машини, работещи с последните модели хардуерни части, постоянно вдигат бариерата и предлагат все по-добро качество и изживяване. Поради тази причина придобиването на Nitero има както значение, така и смисъл за AMD. Компанията направи значителни стъпки и обещания в посока подобряването и развиването на пазара за виртуална реалност. Виждаме и добър напредък в разработването на графични карти в тази насока.
Какво ще е нужно на Nitero
Малкият стартъп е също толкова ентусиазиран, когато става въпрос за виртуална реалност, колкото и AMD. Макар много инвеститори да са разтревожени от скоростите на придобиване на подобни компании, вече имаме основите на един стабилен пазар за виртуална реалност. Именно технологии като 5G, екрани с висока разделителна способност, издръжливи батерии, подобрени графични карти и безжична комуникация са в основата на успешния продукт за виртуална реалност.
Първоначалният фокус на Nitero е бил разработването на 60-гигахерцови чипове за безжичен трансфер на данни за мобилни устройства. Въз основа на развиващия се пазар за виртуална реалност компанията промени фокуса си. Те започнаха разработването на чипове за шлемове и връзката им с мощни настолни компютри.
През изминалата 2016 година компанията Valve разработи по-голямата част от технологията зад HTC Vive и стартира платформата SteamVR. Valve обяви на своята конференция за програмисти, че са направили „солидна инвестиция“ в компанията Nitero.
В крайна сметка, какво очакваме? Предстои да разберем.