Дейвид Бревик, ветеран в гейминг индустрията и създател на оригиналното „Диабло“, обяви, че работи по нова игра. It Lurks Below е RPG заглавие, зад което не стои известна компания, но за сметка на това стои дизайнер с дългогодишен опит. Бревик създава играта абсолютно сам. Бойната система е силно вдъхновена от „Диабло“, както и от привързаността на Бревик към Roguelike жанра. It Lurks Below се очаква да види бял свят по-късно тази година.
Ако харесвате игри в стил Диабло, трябва да благодарите на Дейвид Бревик – човекът, който създава и програмира класическата екшън ролева игра и вдъхновява редица заглавия и жанрове. Гейминг ветеранът съосновава и ръководи студио, което по-късно става Blizzard North. След години работа като консултант по разни гейминг студия, Бревик се връща в подземията, пълни с дебнещи чудовища.
It Lurks Below съчетава елементи от Minecraft, Terraria и Diablo, което прави това ново RPG доста интересно, поне на хартия.
Играта също така ще има инди/ретро естетика, подобна на тази на инди заглавия като Braid или Hotline Miami. За тези, които винаги са искали да знаят какво представлява инди игра, създадена от ветеран с ранга на Бревик, бих казал, че It Lurks Below е доста добър пример.
Бревик представи играта като комбинация между „Диабло“ и Hellgate: London и игрите, които обича да играе сега. Този 2D платформър ще позволи на играчите да изследват процедурно генерирани нива, населени с рандомизирани чудовища. В допълнения към тези механики има и доста RPG елементи. Бревик иска играчът да получи усещане за прогрес и за някакъв смисъл, стоящ зад всичкото трепане на чудовища.
С произволно генерирани нива и чудовища, играчите използват пръчици, които работят един вид като оръжия срещу лошковците. Главните герои също така ще могат да променят света с разни инструменти като мотики и лопати.
Всеки елемент в това ново RPG има набор от статистически данни и атрибути, подобно на Diablo.
Бревик иска неговото заглавие да бъде достъпно за всякакъв вид геймъри. В допълнение към нормалната трудност, играта ще има лесен режим, наречен creative, и хардкор вариант за тези, които търсят предизвикателство. По-голямата трудност добавя и ефект на постоянна смърт, при който губите всичкия си прогрес.
Играта е в процес на разработка вече година. Първоначално Бревик планира да създаде много по-обстойна версия, която според него би отнела десетилетие, да бъде завършена. Вместо това той измества фокуса на проекта, създавайки доста по-скромна игра, но същевременно, успявайки да обърне внимание на всеки детайл.
It Lurks Below изглежда доста обещаваща и самият факт, че се създава от толкова опитен разработчик, ни вдъхва големи надежди. Все още няма точна дата, но ако нещо не забави Бревик, би трябвало да видим играта до края на годината.