Сделката за Twitter

Twitter увеличава броя на символите до 280

Точно така – Twitter взе решение да удвои броя на символите, които могат да се използват в един туит. Във вчерашното си съобщение компанията казва, че решението е взето, за да се даде възможност на потребителите да бъдат по-експресивни. В него социалната медия пише – „Нашето проучване показва, че лимитираният брой символи фрустрира англоговорящите ни потребители. Когато хората не са ограничени да изразят себе си в 140 символа, те ще започнат да туитват по-често, което би било страхотно!

Често потребителите на Twitter се налага да съкращават туитовете си

Оказва се, че около 9% от туитовете днес са точно 140 символа. Тъй като това едва ли е случайност, Twitter предполага, че хората често редактират написаното, за да може то да се вмести в символния лимит. С планираното удвояване компанията се надява да улесни потребителите си.

Промяната обаче няма да важи за три езика – китайски, японски и корейски. Благодарение на йероглифната си азбука, потребителите от тези страни могат да изразят повече в по-малко знаци. Например, средната дължина на японски туит е 15 знака, като едва 0,4% от тях достигат лимита от 140 знака. Въпреки това компанията заявява, че е отворена за промени и за тези езици след време, ако това е наложително.

А защо точно 140, Twitter?

Интересен факт е, че лимитът от 140 знака първоначално е определен, за да отразява дължината на SMS съобщенията, чрез които са се разпространявали туитовете преди разработката на мобилни приложения. Добре де, хванахте ни – SMS-ите са ограничени до 160 знака, но Twitter запазва останалите 20 за потребителското име.

С популяризирането си през последните години обаче, компанията обмисляше увеличение на дължината на публикациите. До края на 2015 г. Twitter се колебаеха дали да не позволят дължина на туитове до 10 000 знака. Това се разработваше едновременно с обновена времева линия, на която да се появяват чисто хронологични публикации заедно с тази, показваща най-популярните и най-добри туитове. Но и  двете предложенията бяха приети спорно с оглед на факта, че идентичността на тази социална медия винаги е била в краткостта на съобщенията. А и публикации с 10 хиляди знака в един сходен с Фейсбук формат на фийда биха променили много и самия облик на социалната медия.

В крайна сметка компанията промени някои неща, но без да изпада в крайности. През 2016 г. бе въведен нов timeline, който да покаже „най-добрите туитове първо“, последвани от тези в стандартен хронологичен ред. Също така прикачените файлове към съобщенията спряха да бъдат считани като част от самия туит, а сега сме свидетели и на удвояване на броя на символите.

Все пак последното нововъведение би могло да промени чувствително облика на Twitter по непредсказуеми начини. Например, дали Twitter кореспонденцията между Тръмп и Северна Корея ще стане по-дълга и по-пикантна? Предстои ни да разберем, а междувременно може да следите какво мислят потребителите на самата социална мрежа за това от тук.

А ето и някои от по-интересните реакции:

https://twitter.com/ChampagnePope1/status/912922637705338880

Естествено, чувствайте се свободни да оставите своите коментари прогнози за това какво ще последва под статията.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Мирослав Даскалов

Почти завършил юрист с нестихващо вдъхновение и отдаденост за най-тежките музикални жанрове, любител музикант (и покрай това - басист :D ), който обича да запълва и малкото си свободно време с нови хобита.