От известно време Technology.bg има удоволствието да бъде медиен партньор на събитието Digital4Plovdiv, което се състоя между 30.11.2019 г. и 1.12.2019 г. Отчетохме се подобаващо с двама нахъсани посетители – дигиталните маркетинг и технологични ентусиасти Иванина Минкова и Юлия Начева, както и трима брилянтни лектори – Теодор Захариев, Славчо Панов, Христо Петров. В лекциите и работилниците научихме доста нова информация директно от успешните практики на лекторите и трикове в дигиталния маркетинг и онлайн търговията, които веднага приложихме в работата си. Със споделянето на нашите впечатления от Digital4Plovdiv 2019 даваме летящ старт на отдела ни за технологични събития. Очаквайте още много интересни включвания съвсем скоро.
Съдържание
- 1 Ето и нашите впечатления от Digital4Plovdiv 2019:
- 1.1 Как оценявате нивото на организация на събитието?
- 1.2 Плюсове и минуси?
- 1.3 Кои лекции избрахте да посетите и защо? Колко полезни бяха?
- 1.4 Как се представиха лекторите?
- 1.5 Научихте ли нещо ново? Ако да – какво?
- 1.6 Оправдаха ли се очакванията Ви от събитието? Ако не – какви препоръки бихте оставили?
- 1.7 С какви хора Ви срещна събитието? Направихте ли нови контакти?
- 1.8 Бихте ли посетили събитието отново?
Ето и нашите впечатления от Digital4Plovdiv 2019:
Как оценявате нивото на организация на събитието?
Иванина Минкова: Моите впечатления от Digital4Plovdiv 2019 са, че организацията на събитието беше чудесна, каквото имаше да се желае – г-н Атанасов и компания го поправиха в движение. Разделението на теорията от практиката чрез Зала 1 и Зала 2 беше полезно за хората, които искаха да получат и двата типа знание. Бяха предвидени бутилки с вода, кафе и оризовки за всички присъстващи. Доста добро хрумване ми се стори поставянето на два масажни стола в края на залата, поздравления за идеята.
Юлия Начева: Лично за мен, организаторите се справиха успешно! Бяха се постарали да осигурят табели на етажите, за да могат хората по-лесно да се ориентират къде се намират залите, както и мястото за регистрация. Във фоайето имаше безплатно кафе и вода, а за огладнелите гости се бяха погрижили със здравословни сандвичи, които всеки можеше да си закупи. Единствената ми забележка беше, че в Зала 2 явно имаха проблем с микрофоните и звукът не беше много ясен, но пък лекторите компенсираха с много подробни и интересни презентации, както и с висок глас. Доколкото знам за шофьорите не е било проблем паркирането, тъй като е имало обособени паркоместа. Аз въпреки всичко реших да допринеса за по-чистия въздух, в и без това замърсения ни град, и хванах градския транспорт! В тази връзка не мога да дам информация от първо лице.
Плюсове и минуси?
Иванина Минкова: Подборът на темите ми хареса, с изключение на това колко внимание се обърна на онлайн търговията през втория ден. Струва ми се, че имаше теми от digital, които останаха незасегнати поради тази причина. Повечето лектори бяха на изключително високо ниво, но на някои не им стигна времето да си разгърнат темите и ги претупаха, а други използваха “щедро” дадения им половин час за реклама на бизнеса си. Според мен в графика почивките за networking бяха или прекалено големи, или прекалено често.
Юлия Начева: Тъй като споменах за доста от нещата в предния въпрос, тук ще добавя единствено, че лекторите се бяха постарали да дадат максимално много информация, но сякаш времето беше малко. Доста теми бяха претупани или недовършени.
Кои лекции избрахте да посетите и защо? Колко полезни бяха?
Иванина Минкова: Присъствах на “SEO кейс стъди: Ребрандиране и смяна на домейна с 20% ръст на приходите чрез органичен трафик” на Ангел Искрев, което ме остави с прекалено много въпроси накрая, за да ми хареса. Струва ми се, че не представи оптимално информацията си и отдели прекалено много време на самоизтъкване, фамилиарничене с публиката и повтаряне на едни две изречения. Опитах се да присъствам и на останалите две лекции от първия панел, но техническите проблеми ме отказаха.
Посетих лекцията на Любомир Дуцолов „Любашки” за видеомаркетинга и монтирането на въздействащи реклами и много ми хареса. Той представи всичко изключително добре визуално и стъпка по стъпка обясни за процеса както за специалисти, така и за напълно начинаещи.
Лекцията на Георги Малчев и Теодора Генова за успешни кампании в социалните мрежи беше много полезна и образователна, чудесно представяне и анализиране на case study-та от А до Я.
Успях да хвана и лекцията на прекрасната Василена Вълчанова за създаване на ангажиращо съдържание, която беше изключително интересна и вдъхновяваща. Посочи много полезни ресурси за създаването и оптимизирането на съдържание, които още на следващия ден приложих.
На втория ден посетих лекцията “От Биткойн до e-Commerce или приложенията на блокчейн в онлайн търговията. Твърде рано ли е, или закъсняваме?” на Георги Георгиев, един от победителите в конкурса Digital Stars за Най-добър млад дигитален маркетолог. Уви, не бях впечатлена, тъй като много малко беше засегнато самото приложение на блокчейн в онлайн търговията, лекторът избра да обяснява подробно за биткойн и криптовалутите и очевидно не си прецени добре времето.
Впечатли ме страшно много “Визуален content marketing в Ecommerce” на Лили Загорчева. Представи презентация като по учебник – отличен подбор на съдържанието, красива презентация, професионален език на тялото, всичко беше невероятно! Грабна вниманието на залата и не го пусна през цялото време. Посетете портфолиото на агенцията в Behance – https://www.behance.net/infograffiti. Пълно е с красиви и информативни инфографики, които са истинско удоволствие за очите и душата. Бонусът към лекцията беше това, че предостави полезни и основно безплатни ресурси за начинаещи. По отношение на лекторите за content marketing съм със страшно добри впечатления от Digital4Plovdiv 2019, догодина очаквам да ги видя отново и да разбера как са надградили работата си в дигиталния маркетинг.
Юлия Начева: Истината е, че имаше теми, на които исках да присъствам, но за съжаление се засичаха в часовете. Успях да посетя лекцията на Станимир Георгиев, тъй като ми беше любопитно да разбера дали Tik Tok ще намери своето място в света на социалните мрежи. Честно казано, останах доста впечатлена от статистиката, която сочеше, че една голяма част от населението в Индия успешно борави с него.
Прехвърлих се отново в Зала 1, където хванах част от лекцията на Иво Илиев за 10-те съвета за успешна ФБ кампания, а малко по-късно се появи и д-р Касабйе, която се радваше на огромен интерес от страна на феновете. Усмихната и много бременна:), отговаряше на въпроси, свързани с това как да бъдем успешни инфлуенсъри и каква информация е адекватно да се дава на последователите. (Замислих се какво ще се случи, след като премахнат лайковете от инстаграм, дали това ще е краят на тази социална мрежа, или на хората, които живеят за тях? Вие как смятате?).
Особено интересни бяха лекциите за видео маркетинга. Любомир Дуцолов “Любашки”, както и Георги Малчев, и Теодора Генова успяха да ги представят изключително увлекателно. Хора като мен, които нямат абсолютно никаква представа как се монтират видеа, най-вероятно вече могат да се похвалят с едни базисни познания:) Разбира се, Любашки не пропусна да отбележи, че зад една хубава реклама стои много голям бюджет – на първо място за техника! Останах с впечатлението, че това си е скъпо удоволствие.
Много ми се искаше да остана и да чуя Димитър Димитров и мнението му за ”Google Ads днес и утре..”, но се наложи да тръгна по-рано. Би ми се искало, ако някой от Вас е останал, да сподели как е протекла лекцията – интересно ли е било?
От втория ден на конференцията реших единствено да чуя какво ще се каже за правните аспекти на онлайн търговията. Като завършващ юрист смятах, че ще разбера нещо ново, което да ми бъде полезно, но по-скоро останах с впечатлението, че идеята беше да се популяризира кантората и услугите, които предлага. И за да не бъда крайна, искам да поясня, че вероятно информацията е била полезна за много от присъстващите, които едва ли имаха представа как стоят нещата в правния свят.
Как се представиха лекторите?
Иванина Минкова: Както споменах по-горе, лекторите бяха на ниво. Имаше блестящи лектори като Лили Загорчева и Василена Вълчанова, но в крайна сметка всички се бяха постарали страшно много и подаряваха на публиката лекциите с любов и желание.
Юлия Начева: Информацията, която всеки един се беше постарал да подготви, наистина си заслужаваше. Разбира се, начинът, по който беше представена, също имаше своето значение. Вероятно повечето от вас са забелязали, че имаше лектори, които се чувстваха удобно на сцената и връзката им с публиката беше много силна. Но всичко е практика и останалите, които не се представиха толкова убедително, тепърва ще имат шанса да се доказват.
Научихте ли нещо ново? Ако да – какво?
Иванина Минкова: Възприех много полезни практики и ресурси, много се радвам, че присъствах. Благодаря на Петър за прекрасната възможност.
Юлия Начева: Тъй като тепърва навлизам в света на дигиталния маркетинг, за мен огромна част от информацията беше нова и полезна, в същото време имаше и такава, която беше доста неразбираема. Изключително съм мотивирана да задълбоча в тази материя, затова се надявам и с ваша помощ това да се случи.
Оправдаха ли се очакванията Ви от събитието? Ако не – какви препоръки бихте оставили?
Иванина Минкова: Имах високи очаквания, които бяха основно оправдани от събитието. Оставам със страшно добри впечатления от Digital4Plovdiv 2019.
Юлия Начева: Нямах очаквания. Може би, ако имам възможност във времето да посетя и други такива конференции, вече ще мога да дам мнение по въпроса.
С какви хора Ви срещна събитието? Направихте ли нови контакти?
Иванина Минкова: На това събитие предпочетох да се движа в своята компания, но видях много познати лица, които са прекрасни контакти и на които много се зарадвах. Пример за прекрасната общност на маркетолозите в България.
Юлия Начева: Дигитализацията е бъдещето и хората, които присъстваха тези два дни на конференцията, разбираха това в пълния смисъл на думата. Бяха мотивирани и с желание за развитие. Един от лекторите каза нещо, което ми направи огромно впечатление, то гласеше горе-долу следното: “…няма смисъл да се съпротивлявате срещу Google. Всичко ще стане автоматизирано, така че нашата задача ще е да натискаме един бутон, а Google ще мисли вместо нас. Просто го приемете, по-лесно ще си вършите работата…”.
Бихте ли посетили събитието отново?
Юлия Начева: Определено, ако имам отново тази възможност – да!
Иванина Минкова: Абсолютно!
Технологични и маркетинг приятели, радваме се, че споделихме това прекрасно изживяване с Вас на място и чрез нашите впечатления от Digital4Plovdiv 2019. Заповядайте в нашите групи във Технологични събития и Технологичното общество на България, за да получите специални отстъпки и новини от кухнята за най-горещите технологични, софтуер и маркетинг събития и продукти. Ще се видим на Digital4Plovdiv 2020!