Впечатления от Digital4Varna 2023

Нашите впечатления от Digital4Varna 2023 Next Level SEO & Social Media Conference

Ето че мина и поредното събитие, организирано от фондация Digital4 – Digital4Varna 2023 Next Level SEO & Social Media Conference, която се състоя на 24.06.2023 г. в хотел Черно море в град Варна. Основната идея на конференцията е да бъде платформа за споделяне на знания, добри практики и контакти.

Digital4 инициативите са обединени в проекта на Internet Media Group и Европейската асоциация на дигиталните експерти (EURODEA), наречен Digital4Bulgaria. Идеята за него се заражда с конференцията Digital4Plovdiv през 2016 година, а през 2018 година негов домакин става и град Варна, след това постепенно домакините се увеличават, за да достигнат до десет през 2023 година. Мисията на проекта е да подпомогне развитието на дигиталния бранш в България, създавайки добавена стойност за общността и помагайки за дигиталната трансформация на бизнеса.

Впечатления от Digital4Varna 2023

Основните теми на конференцията бяха SEO, AI, различните видове видео реклама, LinkedIn и бъдещите тенденции в дигиталния маркетинг. Акцентите в програмата бяха предизвикателствата, които поставя изкуственият интелект (AI), стратегиите и начини за използване на Machine Learning за постигане на максимални резултати. Специално внимание беше отделено на възходът на видео съдържанието, както и на бъдещето на социалните мрежи и бизнес стратегии за изграждане на бранд и достигане до по-млада аудитория в платформи като TikTok.

По традиция Technology.bg беше медиен партньор на Digital4Varna 2023 и е време да споделим нашите впечатления, събрани от Ивелина Георгиева.

Ето и нашите впечатления от Digital4Varna 2023

Здравей Иве, как оценяваш нивото на организация на събитието?

Ивелина: Мисля, че организацията на Digital4Varna беше на ниво, организаторите се бяха постарали посетителите да се чувстват удобно, имаше табели до конферентната зала, вода и кафе за всички.

Кои лекции избра да посетиш и защо? Колко полезни бяха? 

Ивелина: Присъствах на всички лекции, защото от всяка от тях имаше какво ново да науча. Най-интересни обаче ми се сториха няколко:

AI-Driven SEO: Да използваме Machine Learning, за да постигнем максимални резултати, представена от Христо Станчев, Search Engine Optimization Consultant, SEOMAX. Основната тема беше как да използваме ChatGPT, за да ни помага в работата, като Христо наблегна на това, че няма как напълно да замести човешката намеса. Все още е по-добре сами да си направим keywords research, както и content календар, а него да го ползваме основно за написване на статии. Но… за добре написана статия трябва и правилно и изчерпателно написан prompt (тук добави и други AI сайтове, които помагат и с това). След това разказа и за други AI сайтове, които могат да се използват за снимки, картинки, видео и глас.

Впечатления от Digital4Varna 2023

TikTok за бизнеса: стратегии за изграждане на бранд и достигане до по-млада аудитория – Александър Иванов, CEO, CreateX и Николай Николов, CEO, Native Digital – много забавна и в същото време полезна лекция относно все по-използвания Tik Tok и как можем да го използваме за популяризиране на бизнеса или промотиране на бранд.

LinkedIn Ads: увеличаване на възвръщаемостта на инвестициите с насочена реклама на платформата, Диляна Денева, Partner and COO, BookMark. За първи път присъствам на подобна лекция, сякаш повечето събития и обучения за дигитален маркетинг игнорират LinkedIn. Но всъщност Диляна много добре обясни как може да се използва рекламата в LinkedIn, за да се привлекат нови клиенти.

Бъдещето на социалните мрежи: нововъзникващи тенденции и технологии за 2023 г. и малко след това, Иво Илиев, CEO, Bolandila. Много различна лекция относно бъдещето на социалните мрежи. Реално няма как да се предскаже бъдещето в наши дни при толкова бързо променящи се технологии. Но както каза Иво Илиев:

Доверието, страховете и пр. – не се мерят, а се наблюдават. Затова по-горе стана дума за наблюдението. Има методи за осъществяване на наблюдение, но те са приложими само при онези брандове, които освен да са разказвачи на истории – имат смелостта да са и слушателите на истории. Освен да продават – искат и да разбират как влияят на живота на своите купувачи.

Как се представиха лекторите?

Ивелина: Страхотно. Поздравявам организаторите за подбора на лектори и теми. Определено всеки имаше какво да научи и с какво да му бъдат полезни.

Оправдаха ли се очакванията ти от събитието? Ако не – какви препоръки би оставила?

Ивелина: Даже надминаха очакванията ми. Очаквах поредните скучни лекции, на които не казват нищо ново, а повтарят вече известни неща. Всъщност всеки от лекторите предостави полезна информация от своята сфера.

Би ли посетила събитието отново?

Ивелина: Да, определено. Това беше първата конференция от Digital4, която посещавам, но със сигурност няма да е последната.

Впечатления от Digital4Varna 2023

Технологични и маркетинг приятели, радваме се, че споделихме това прекрасно изживяване с Вас на място и чрез нашите впечатления от Digital4Varna 2023. Заповядайте в нашите групи във Facebook Технологични събития и Технологичното общество на България, за да получите специални отстъпки и новини от кухнята за най-горещите технологични, софтуер и маркетинг събития и продукти.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Ивелина Георгиева

No matter how far you run, you can never truly escape, everything catches up to you at the end and when it does, it usually kicks your ass.