Посещаемостта на Facebook продължава да намалява и социалната мрежа е изложена на риск да излезе от списъка на най-посещаваните уебсайтове, сочи ново проучване. Както съобщи SimilarWeb, през последните две години трафикът на уебсайта Facebook.com е паднал от 8,5 милиарда посещения до 4,7 милиарда.
Междувременно посещаемостта на видео платформата YouTube, която достигна 4,5 млрд. посещения през месец юли, продължава да нараства. Предполага се, че съвсем скоро тя ще измести социалната мрежа, ставайки вторият най-популярен сайт в света след Google. А най-популярната търсачка отбеляза цели 15,2 милиарда посещения през миналия месец.
Какво се случва
На пръв поглед това би звучало като лоша новина за Facebook. Особено след като социалната мрежа минава през вълна от критики след скандала с изтичането на лични данни на милиони потребители. Въпреки това SimilarWeb заявява, че причината за спада е свързана повече с мобилния успех, отколкото нещо друго.
Изследователската компания твърди, че много от потребителите на социалната мрежа се обръщат към мобилните приложения, вместо към браузъра, за да получат достъп. Всъщност използването на приложенията за Facebook се разраства. И според експертите използването на най-голямата социална мрежа в света се увеличава.
Междувременно другите платформи на Facebook, включително Instagram и Messenger, продължават да се разрастват. Те осезаемо спомагат за укрепването на по-широкия обхват на компанията. Потребителите на Instagram например прекарват в мрежата за споделяне на снимки по 56 минути всеки ден, показва още новото проучване. Миналата година те прекарваха по едва 27 минути там.
Обхват
Гледайки напред, SimilarWeb твърди, че социалната мрежа трябва да бъде оценявана не самостоятелно, а като част от по-широката Facebook „екосистема“, която включва Messenger и Instagram. Причината е, че компанията цели изграждане на цялостна услуга за потребителите.
Все пак експертите предвиждат промяна на парадигмата в най-големите уебсайтове в света. В допълнение към YouTube, изглежда, онлайн магазинът Amazon и неговите 2 милиарда месечни посетители са готови да заемат четвъртото място от Yahoo съвсем скоро.