Танко Шокеров

Кой е Tанко Шокеров и какво са March of Empires и War Planet Online?

Малко преди старта на втория сезон на Game Dev Summit Monthly, чието начало ще бъде дадено на 25 септември в Kino Cabana от 18:30 ч. със специална дискусия, посветена на българската game dev индустрията, се срещнахме с един от участниците – Tанко Шокеров – студио мениджър на българския офис на една от най-големите компании за игри и продукти за всички дигитални платформи – Gameloft.

Той ни разказа за последните проекти на компанията – March of Empires и War Planet Online – предизвикателствата с невъзможни (на пръв поглед) проблеми за решаване, пред които се изправя всеки ден.

Кой е Танко Шокеров?

Танко Шокеров е някой, който не иска да бъде пораснал и на 140 години.

Ако трябва да обясниш на баба си в какво се изразява твоята работа, какво би казал?

Моята работа е лесна за обясняване – аз съм човекът, на когото хората разчитат в студиото – за проблем, за разбиране, за развитие, за подкрепа, за визия за бъдещето… Трудно би било да обясниш на баба си какво работи програмист например и че всъщност далеч не са толкова затворени в себе си хора, които гледат само цифри.

Компанията ви е една от най-големите на територията на България, от колко души се състои екипът към днешна дата?

220 в момента, вярваме, че това е щастливото ни число и се стараем да гравитираме около него.

Как стана част от екипа на Gameloft?

На два пъти всъщност. Първият беше през 2005-а година, когато си мислех, че гейм индустрията се изчерпва с WoW, и съм безкрайно щастлив, че ме опровергаха. След това последваха няколко години на експерименти основно с мениджмънт и накрая отново се озовах тук, у дома.

Танко Шокеров и March of Empires

По какви проекти работите в момента? Да очакваме ли нещо вълнуващо?

В момента работим по двата ни основни проекта – едни от най успешните заглавия в каталога на Геймлофт – March of Empires и War Planet Online. Изключително предизвикателни заглавия, опит, който ни даде много и същевременно ни държи “на ръба”. Жанрът, в който са и двете, е сравнително нишов – SLG. Конкуренцията е много силна, от друга страна, community-то, което се заформя около тези заглавия, е съвсем различно, по-сплотено, с по-високи изисквания. Както казах – изключително позитивни предизвикателства от всички страни.

За нов проект мога да кажа само едно – soon™

Кое е най-вълнуващото нещо от това да си част от гейм дев индустрия?

Да бъдеш в час с промените, с тенденциите, с изискванията, с интересите на хората, които играят. Малко хора осъзнават всъщност, че гейминг индустрията си е точно това – “Индустрия” и че зад забавлението всъщност стои нещо много повече и много по-дълбоко. За мен съвкупността от всички елементи – арт, дизайн, project management, бизнес, маркетинг, забавление от самата игра – това е истински вълнуващото.

Танко Шокеров и War Planet Online от Gameloft

Какво мислиш за родната game dev сцена? Има ли развитие през последните години?

Определено се вижда напредък – организират се все повече събития, общото мнение се променя към положително. Винаги сме отворени към хора, завършили гейм дивелъпмънт ориентирана дисциплина от българските образователни институции.

Ако искам да работя за вас – какви качества трябва да притежавам?

Да си отборен играч – това е основното. Да знаеш, че колкото и да знаеш, винаги има какво да научиш. Да обичаш предизвикателства и невъзможни (на пръв поглед) проблеми за решаване. И да си мотивиран да бъдеш част от нещо голямо, много голямо!

И последно – Коя е любимата игра на Танко Шокеров?

В нашия бранш, ако не играеш, значи изоставаш – винаги играя. Любима игра? Само една ли?!

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Хелиана Велинова