Observer ще влезе в мозъка ви ще смрази кръвта ви

Observer ще ви влезе в мозъка и ще смрази кръвта ви

Рядко в днешни дни можем да бъдем изненадани с излизането на някоя игра. Обикновено поне една година преди официалната дата се започва с дълга кампания от тийзъри, трейлъри и помпене на хайп. Не такъв е случаят с полския сървайвъл хорър Observer, за който почти нямаше информация до преди около един месец. По-изненадващо е, че играта директно бе обявена с дата 15 август, така че подгответе нервите си за сериозно изпитание!

„If they told me what the world would become, I would not have believed them!“

Годината е 2084. Първо „Дигиталната чума“, а после поредната война са превърнали света в мрачно място. За оцелелите хора наркотиците, виртуалната реалност и мозъчните импланти са единственото бягство от мрачното съществуване. Действието ни пренася в руините на сивия и западнал Краков, където играчът поема управлението на детектив Даниел Лазарски, част от корпоративно финансиран полицейски екип от Обзървъри. Ролята на този екип е да издирва заподозрени в криминални деяния лица и да хаква умовете им, извличайки и съпреживявайки най-съкровените им тайни и страхове.

Ролята на детектив Лазарски е изиграна и озвучена не от кой да е, а от самата легенда в cyberpunk жанра Рутгер Хауер. Точно така, изигралият една от най-великите роли в киното – тази на андроида Рой Батти в Blade Runner, се завръща. Иронията е, че този път героят му е от другата страна на стената, в ролята на преследвача детектив.

Приликите с Blade Runner не свършват тук, както трейлърът недвусмислено ни показва. Краков през 2084 г. изключително много прилича на Лос Анджелис, така както Ридли Скот го пресъздава във вечното си нео ноар sci-fi произведение. Идеята за хакване на човешките мисли също не е нова (Джони Мнемоник, Матрицата и т.н.). Разликата е, че в Observer ще се наблегне на хорър елемента, а не толкова на екшъна.

Играта обещава мрачна атмосфера.

„I am what they fear. I’m an Observer“

Observer е дело на полското студио Bloober Team, което се прочу с психологическия хорър Layers of Fear от 2016 г. Въпросната игра впечатли със задълбочена история и интересна обстановка, но многото пъзели и монотонността отблъсна някои геймъри. Сега поляците се опитват да поправят този проблем, като доближат играта до по-голяма аудитория, вкарвайки повече действие и сървайвъл елементи.

Oсвен прекрасно изглеждащата обстановка, Observer залага и на интересен геймплей. За да хаква мозъка на заподозрените обекти, героят ще разполага с устройство, наречено Dream Eater. В допълнение ще може да използва и изкуствено подсилено зрение, с което ще може да сканира за биологични улики и електронни устройства.

Разработчиците са били изправени пред трудната задача – „как да пресъздадем визуално мислите на хората и техните страхове“. Решението е една странна и изкривенa реалност от образи и звуци, често преплитащи се, наглед без смисъл, досущ като сън. И понеже в съня законите на физиката и времето нямат сила, то света, в който ни хвърля Observer, е такъв, който досега не сме виждали във видеоигра. А това не е малко да се каже за пренаситената гейм индустрия.

Observer излиза на 15 август 2017 г. за PS 4, Xbox One, и PC, а долното геймплей видео ще ви даде добра представа за мрачния сюрреалистичен свят на играта. Time to die…

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Константин Георгиев

Войн на 90-те, тръгнал на последен поход срещу пълната безидейност и пошлост на днешната развлекателна индустрия. Дайте ми класически видео игри, екшън и хорър филми от 80-те и 90-те, постапокалиптична фантастика и ще ми станете най-добри приятели!