OA Conf 2017

Конференцията Online Advertising 2017 събра експерти по маркетинг, продажби, SEO и UX

През изминалата седмица в София се проведе конференцията Online Advertising (OA Conf), организирана от онлайн маркетинг агенцията Netpeak Bulgaria.

Събитието е своеобразен “наследник” на SEO конференцията и в този си вид се провежда за втора поредна година. На тазгодишното издание се разгледаха теми от областта на дигиталния маркетинг и онлайн рекламата, оптимизацията за търсачки, UX и онлайн търговията.

Организаторите бяха успели да съберат на едно място рекорден брой лектори, всички от които са имена в тези области. Публиката имаше възможност да чуе Геннадий Воробьов от Netpeak Bulgaria, Марцел Вашш от ETARGET, Тим Суло от Ahrefs, Игор Горбенко от Serpstat, Мартин Попов (Interactive Share), Георги Малчев (Xplora), както и Петър Николов от екипа на Technology.bg.

Ето какво казаха организаторите и някои от участниците за събитието:

Част от интересните лекции, които посетихме

Марцел Вашш, изпълнителен директор на платформата за онлайн реклама ETARGET, говори за обединяването на брандинга и резултатно ориентирания маркетинг. По негови наблюдения комбинирането на дисплейната реклама, която спомага за изграждането на разпознаваем бранд, с резултатно ориентирани кампании спомага за драстичното увеличаване на продажбите на дадена марка. Примерите, които даде, обхващаха както големи международни брандове като Хюндай, така и по-малки рекламодатели, които боравят с ограничени бюджети. Вижте презентацията на Марцел Вашш.

Игор Горбенко, ръководител на контент маркетинг отдела в Serpstat, демонстрира как инструменти, използвани строго за SEO цели, всъщност могат да бъдат изключително полезни за дефинирането и измерването на локални пазари чрез анализ на търсенето и ключови думи. В презентацията си той показа как това става на практика, като се използва анализ на резултатите от търсене в платформата Serpstat, и даде реални примери от българския пазар. Вижте презентацията на Игор Горбенко.

Иван Димитров, мениджър дигитален маркетинг в българската платформа за облачно съхранение pCloud, вкара гостите на конференцията в кухнята на компанията и разказа за похватите, които pCloud са използвали, за да постигнат повече от един милион инсталации на мобилното си приложение на изключително ниска цена. Използвайки умна реклама и познаване на потребителското поведение, pCloud успява да се нареди до световните лидери в областта на облачното съхранение. Вижте презентацията на Иван Димитров.

Тим Суло, маркетинг мениджър на SEO платформата Ahrefs, за съжаление, не успя да се присъедини на живо, но излъчи лекцията си в реално време под формата на уебинар. Той говори за изкуствения интелект и ролята, която играе в това да направи търсачките по-умни, така че да подават правилните резултати дори при липсата на конкретна ключова дума. Суло разказа и за това как инструментите за проучване и подбор на ключови думи на Google, лидер в областта на Pay-per-click (PPC) рекламата, невинаги дават пълната картина; той препоръча тези инструменти да се комбинират с т.нар. Clickstream данни, за да постигнат маркетинг специалистите оптимални резултати от кампаниите си. Вижте презентацията на Тим Суло.

Петя Пандулева-Биковска от OLX разказа за това как приложението за продажба на модни артикули Shedd е стъпило в България и изнесе интересни данни за потребителското поведение у нас. В презентацията си тя говори за рекламните кампании на Shedd, демонстрира похвати, все още нетрадиционни за българския пазар и сподели резултати от маркетинговите усилия на екипа. Вижте презентацията на Петя Пандулева-Биковска.

Никола Минков от Serpact разказа за това как да не загубим SEO оптимизацията на даден сайт след неговата миграция или нов дизайн. Това бе първа година на Никола като лектор, но той изнесе с лекота невероятно стриктна и полезна лекция. Особено внимание обърна на най-омразните за SEO експерта проблеми при преместване на сайт от един CMS на друг, а именно пренасочванията (redirects). Никола обърна внинание на това, че е задължително всеки стар URL адрес от стария сайт да пренасочва с 301 redirect към своя еквивалент в новия дизайн. Друга важна част от лекцията му бяха всички технически параметри и семантична структура на сайта и CMS-а, която трябва да отговаря на стария вариант. Всичко това той подкрепи с ясни и точни case study-та. Вижте презентацията на Никола Минков.

Васил Тошков, съосновател на Cloxy, също като Тим Суло повдигна темата за изкуствения интелект при алгоритъма на Google за търсене. Както всеки алгоритъм, така и този на Google работи с данни и в крайна сметка не е толкова страшен, колкото изглежда на пръв поглед. Основен обект на дискусия и въпроси след лекцията беше google disavow tool. За непросветените това е мястото в Search Console, където можете да се откажете от опасните и токсични линкове към сайта ви. Според Васил Google използват точно тази база от отказани линкове, които им предоставяме, за да обучат алгоритъма си да разпознава токсичните линк профили и да понижава класирането на сайтовете в SERP. Вижте презентацията на Васил Тошков.

Петър Николов, един от членовете на екипа ни, задълба в техническите параметри на SEO. Най-важното бе организацията на пренасочванията 301, 302 и всички response кодове за грешка при клиента и сървъра – 4XX, 5XX. За съжаление, голяма част от действащите SEO експерти не са запознати с техническите параметри, грешките и опасностите, които крият неправилните response кодове. За подобни грешки можете да следите в Google Search Console, както и да обхождате своите сайтове с платени инструменти като Screaming Frong SEO Spider и безплатни като Xenu. Вижте презентацията на Петър Николов

Фернандо Ангуло от екипа на SEMrush беше насочен към един от основните фактори за качествено интернационално SEO – Hreflang. Според проучване на SEMrush огромен процент от сайтовете в световен мащаб имат сгрешени hreflang тагове. Посредством hreflang атрибута можете да укажете на Googlebot кои точно са езиковите версии на сайта ви и за кои региони се отнасят те. Най-честите грешки при hreflang са размяна или несъответствие на език и локация. Вижте презентацията на Фернандо Ангуло.

Огнян Младенов, основател и съсобственик на SEOM.bg, ни запозна с основните елементи на една продуктова страница, която трябва да конвертира и да поднася най-важната информация на клиентите. Освен че е дългогодишен SEO експерт, той има опит със собствен онлайн магазин и на 100% може да покаже успешни практики. Разгледахме много примери на български онлайн магазини, които буквално гонят клиента от страницата си, като я пренасищат с информация. Наблегна се отново на важността на responsive дизайна и повишаването на процента на потребителите и поръчките от мобилни устройства. Вижте презентацията на Огнян Младенов.

В края на конференцията се проведе панел с всички лектори. Участниците с нетърпение чакаха моментa, в който лекторите ще седнат около “кръглата маса” и ще предложат иновативни техники и хакове за по-добра оптимизация, правилен маркетинг и повече продажби. Освен че лекторите ни изненадаха с креативност, хората от публиката имаха възможност да споделят своите идеи и опит – формат, който ние намираме за изключително ползотворен.

oaconf 2017

Цялостната организация на OA Conf беше впечатляваща. Събитията течаха паралелно в четири зали, а посетителите имаха възможност да направят индивидуална програма за себе си със специалното мобилно приложение на конференцията. Освен лекции, за участниците бяха организирани и уъркшопи, в които да разгледат различни техники и казуси.

Събитието приключи с парти в бар Caché, където лектори и участници в конференцията имаха възможност да продължат темите от деня. Ние от екипa на Technology.bg с нетърпение очакваме OA Conf 2018.

 

По статията работиха: Ванина Иванова и Теодор Захариев

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Ванина Иванова

Блогър, маркетинг специалист & откачалка. Най-често пише за облачни технологии и кибер сигурност, за маркетинг и реклама, и за пътувания. Любимият й хаштаг е #асамчал. Поръчайте в следващите 10 минути и ще ви прати НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНО гифче.