Sizuka, герой от Master x Master

Master x Master – едно ново MOBA изживяване

Като че ли в последно време фразата „нова MOBA“ е придобила значението „отчаяна кауза”. Наистина не са едно и две заглавията, които се пръкнаха на бял свят само за да бъдат изоставени от играчите си в нищетата на забвението. Понякога причините за това са тривиални, като например за Battleborn – „тази игра ми прилича прекалено много на Overwatch“. Понякога причините са сериозни, тук примерът е Dawngate на ЕА – „тази игра е ужасна и бъгава“. Неуспешните MOBA игри са десетки на брой, но това изненадва ли изобщо някого. В такъв пренаситен жанр като Multiplayer Online Battle Arena доминиращите League of Legends, DOTA 2 и Heroes of the Storm не отстъпват мястото си. За да пробиеш в този жанр, чисто и просто, трябва да промениш правилата на играта. И именно това е нещото, което направиха NCSoft с новата си MOBA – Master x Master.

За своите създатели MxM е нещо като Heroes of the Storm за Blizzard. В новото си отроче южнокорейският гейминг гигант е преплел персонажи и истории от други свои заглавия – Aion, Lineage, Blade & Soul, Wildstar, Guild Wars и други, а наборът от 36 Mastera е допълнен от напълно оригинални за вселената герои.

Но стига общи приказки.

Master x Master персонажи

Първи впечатления от Master x Master

Преди няколко дни ми се отвори възможност да вляза в затворената бета-версия на MxM и искам да споделя с вас моите първи впечатления от играта.

На първо място трябва да кажа, че NCSoft наистина са заковали gameplay-я на играта. Движението на Master-а с WASD и фактът, че главната част от уменията в играта са skill shot-ове, правят усещането за играта много по-различно и динамично от всяка друга main stream игра в жанра. Единствената друга игра, за която се сещам да използва тази система успешно, е другата приятна изненада тази година – Battlerite. И действително MxM притежава същата бързина, чар и акцент върху бързите и механично изпипани отигравания като Battlerite. Разликата е в това, че в тази игра NCSoft са надградили идеята. Сменянето на героите също се е получило доста сполучливо и възможните комбинации между Master-и са стотици, а да не говорим за възможностите за избор на умения, таланти (Nodes) и Master умение. Имам чувството, че Master x Master е взел по нещо хубаво от всеки жанр и го е поднесъл в един много красив вариант.

Освен 5v5 и 3v3 PVP арените имаме на разположение и богато, и предизвикателно PVE съдържание, което играх с огромно удоволствие. Искате да Raid-вате босове и инстанции, а в следващия момент с придобитите благинки да подобрите Master-a си и да го пуснете в битка на някоя от арените? Нямате проблем. PVE-то в играта е доста трудно, особено на Brutal и Nightmare трудностите. Усещането на кооперативните нива е наистина все едно играете MMO. А знаем, че NCSoft имат сериозен опит с този жанр.

Нещото, което би могло да отблъсне голяма част от хората, които са решили да дадат шанс на MxM, е това, че като се абстрахираме от симплистичния и забавен gameplay, играта има немалко разнообразни направления за развиване на героите. Като добавим и наличието на crafting система и 3 различни разменни единици,… да кажем, че всичко това идва малко в повече, ако не сте готови да се потопите в играта и да разгадаете мистериите ѝ. Хубавото в случая е, че играта ви посреща с доста приличен Tutorial, който лека-полека ви разхожда из играта и ви обучава как да боравите с героите си, да подобрявате уменията и талантите си и да използвате crafting системата ефективно.

Master x Master gameplay

Наречете ме сноб, обаче, дори и играта да има най-великия gameplay, не мога да се отдам на нея, ако историята ѝ няма поне малко смисъл. Master x Master, за мое облекчение, и тук не ме разочарова и въпреки че историята е плоска – извънземните са завладели земята, човеците се връщат на космически кораби, за да я освободят от окупаторите – тя е представена много добре и е разгърната красиво в PVE съдържанието на играта.

Неочаквани открития в една нестандартна ситуация

О, да! За малко щях да забравя. Най-якото нещо за мен в играта няма нищо общо нито с геймплея, нито с развитието на героите, нито с красивата графика, за която ще спомена след малко. Най-якото нещо за мен е, че когато сте извън игра, се намирате на палубата на космически кораб в компанията на стотици други играчи и NPC-та, а на една от платформите поставен, като че ли на пиедестал, стои… един Jukebox. И може да си поръчвате песни, като всички на палубата слушат това, което вие сте избрали. Веднага си помислих: „Ей сега ще им пусна песента на Илиян – „Честит рожден ден““, но този колос на световната музикална култура го нямаше в плейлиста и трябваше да се задоволя с оригиналния soundtrack на игрите на NCSoft, който, без да си кривя душата, е зашеметяващ. Музиката в играта наистина издигна Master x Master на ново ниво за мен.

Искам да завърша с това, че визуалният стил на играта много ми допада. Арт стилът ми напомня на комикс и наподобява League of Legends в този аспект. Движенията, уменията и героите са добре анимирани и придават на играта усещане за флуидност, а това е задължително за игра, която залага на добрия екшън. И последно… в Master x Master можеш да скачаш и да се качваш на платформи. Не знам нито една друга игра в жанра, която да предлага това.

Ако искате повече и по-обективна информация за новото MOBA изкушение, може да прочетете пилотния ни материал за играта.

Master x Master е в затворена бета-версия и все още имате възможност да се включите в нея. Отидете на http://playmxm.com/ и се запишете.

 

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Николай Богданов

Гейминг познавач, любител на електронни спортове, вдъхновен писател, аматьор музикант, красив левент, саркастичен циник, ужасен човек. "Той нямаше нищо, но като се замислиш и това е нещо. За това му взех и него." Намерете ме на http://ogrecast.com