Начало / Технологии / Бизнес / Google вече следи и офлайн покупките ни
Google вече следи и офлайн покупките ни

Google вече следи и офлайн покупките ни

Google управлява най-голямата и печеливша онлайн рекламна мрежа в света. Въпреки това телевизиите все още прибират лъвския дял от рекламната печалба

В опит да промени това статукво интернет гигантът свърза онлайн рекламите с покупките, които правим в реалния свят – извън интернет. Как е възможно това? Google си партнира с компании, които се занимават с проследяване на данни за покупки. Това ѝосигурява достъп до 70% от транзакциите с кредитни и дебитни карти в САЩ. Макар да изглежда страховито, Google заявява, че не е така и няма от какво да се притесняваме.

Защо Google прибягва до такива методи?

Без достатъчно данни компанията не може да направи ясна връзка между онлайн рекламите и покупките в реалния живот. Google може да проследи какво купувате онлайн, но само при условие, че останете в профила си и изберете да споделите данните си за сърфиране. Извън мрежата интернет гигантът е по-скоро безсилен, тъй като може само да проследи местоположението Ви и да прегледа данните от Android Pay.

Google се надява, че данните за покупки извън мрежата ще потвърдят, че рекламите, които виждате онлайн, всъщност влияят на това, което купувате в реалния живот. Това би могло да накара компаниите да увеличат разходите си за онлайн реклами.

Каква е идеята на Гугъл?

Ако кликнете върху реклама, докато търсите нова камера, но не купите нищо, рекламодателят ще стигне до заключението, че рекламата не работи. Но какво ще стане, ако отидете в магазина на рекламодателя и купите камерата? Именно, ще излезе, че рекламата работи. Ето защо Google се нуждае от начин да свърже онлайн рекламата с офлайн покупките.

Компанията заявява, че пази пълна анонимност при идентификацията на потребителите в проследяването на рекламите. Тя преобразува цялата лична информация в низ от знаци и нито Google, нито трети страни могат да свържат низовете от знаци с реални хора.

Google Контрол на активността

Ако искате да ограничите данните, които Google може да събира и използва, влезте в профила си. Отидете на настройки и изключете персонализирането на рекламите, за да спрете събирането на данни за местоположението Ви и търсенията Ви. Трябва да имате предвид, че много от услугите на интернет гиганта ще бъдат по-малко полезни, ако изключите тези функции. Друга възможност е да излезете от профила си в Google, когато той не Ви е нужен.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Атанас Георгиев

Завършил съм право семестриално . Имам година и половина стаж като редови и разследващ журналист. От година се занимавам и с технологични новини.