След като от няколко години Facebook разработва клонинги на Snapchat в отделни приложения, сега поема в нова посока. Най-голямата социална мрежа предлага нова функция на своите потребители в основното си мобилно приложение. Тя се нарича Facebook Stories, много e близка до Instagram Stories и почти идентична с приложението Snapchat.
Facebook Stories – функции
Иновацията премина няколкомесечен тестов период и стартира вчера. Тя съдържа три отделни функции: Facebook Camera, подобна на тази на Snapchat и тествана в Ирландия и Бразилия; Facebook Stories; Direct – специално място за съобщения, които се предават чрез новата камера в приложението. За да имате достъп до нея, трябва да имате последната версия на Facebook приложението.
Камерата не е много по-различна от предишните тестови разработки на Facebook в тази посока. Тя се намира в горния ляв ъгъл на приложението на Facebook, в секция „Новини“ /News feed/. С нея можете да украсявате своите снимки и видео с различни филтри, маски и други анимирани ефекти. След това можете да ги добавите към вашата „история“, да ги споделите на стената си или да ги изпратите чрез функцията Direct. Споделеното чрез Direct ще изчезне като информация, след като бъде видяно от адресата си.
Функцията Facebook Stories изпъква сред останалите подобрения на приложението. Тя ще бъде видима най-отгоре в News Feed, като ще можете да избирате кои приятели от социалната мрежа да имат достъп до вашите споделени „истории“ така, както контролирате кой да вижда постовете ви.
Всички тези функционалности, всъщност са отделни от другия Snapchat клонинг, който Facebook лансира в мобилното приложение Messenger.
Facebook Stories срещу Snapchat
Трябва да отбележим, че наред с множеството прилики с приложението Snapchat, актуализираната функционалност при Facebook Stories има и някои различия. Такова е начинът на подреждане на „историите“ – във Facebook най-отгоре се виждат „историите“ на по-близките ни приятели в списъка, а не в обратен хронологичен ред както при Snapchat.
Друга съществена разлика е, че засега Facebook няма да монетизира историите и разглеждането им няма да бъде прекъсвано от реклами.
Компанията планира също новата й актуализация да предлага маски от някои филми, които предстои да видим на големия екран. Сред тиражираните заглавия са „Аз, проклетникът 3“, „Жената чудо“ и „Пазители на Галактиката 2“.