Facebook потвърди амбицията си да мери сили с LinkedIn. Ръководството на социалната мрежа съобщи, че разширява възможностите за търсене на работа директно в сайта. Нововъведението ще бъде налично в повече от 40 държави.
Потребителите в САЩ и Канада имат достъп до подобни публикации още от миналата година. Компанията обаче твърди, че сега са добавени много нови инструменти.
Работодателите ще могат да пускат информация за свободни работни места в раздела „Работа“ на таблото за управление на страницата. Те ще могат да ползват и услуги като Marketplace или нюзфийда, за да популяризират публикациите си. Междувременно търсещите работа ще имат достъп до автоматично приложение с информация за потребителския си профил във Facebook. Там те ще редактират и подават заявлението си или ще комуникират чрез Messenger, за да планират срещи и интервюта.
Facebook си партнира със ZipRecruiter, за да предложи повече възможности за търсене на работа в платформата си. И сега функциите се развиват в Бразилия, Великобритания, Франция, Германия, Италия и Испания в iOS и Android.
Конкуренция
LinkedIn, собственост на Microsoft, има повече от 546 милиона потребители в повече от 200 държави по света, според уебсайта им. Може ли тази стъпка от страна на Facebook да бъде заплаха? Могат ли търсещите работа да се пренасочат и да предпочетат социалната мрежа като улеснен достъп до трудовия пазар? Само времето ще покаже.
Любопитен факт е, че според проучване на Morning Consult Survey един на всеки четирима души в САЩ е търсил или намирал работа именно чрез Facebook.
„Един от всеки четирима души в САЩ е търсил или намирал работа чрез най-голямата социална мрежа – пише Алекс Химел от Facebook. – Но 40 % от американските малки фирми съобщават, че запълването на вакантните позиции е било по-трудно, отколкото са очаквали. Смятаме, че можем да изиграем роля при решаването на този проблем.“
Сега потребителите ще могат да използват таблото за управление на работни места, намиращо се в страничната лента на уебстраницата или в секцията „Още за мобилното приложение“. Може да се разчита и на филтри като „близост“, „индустрия“ и „вид заетост“.
Разгръщането на публикациите за търсене на работа може да помогне на Facebook да открадне част от приходите от 1,1 милиарда долара, които LinkedIn спечели за Microsoft през четвъртото тримесечие на 2017 г.
Предизвикателства при търсене на работа
Предизвикателство вероятно ще бъде убеждаването на потребителите, че те все още могат да бъдат „сами“ онлайн. Компанията подчертава, че потенциалните работодатели могат да виждат само това, което е обществено достояние на профила на кандидата. Но някои потребители вече се притесняват, че снимките им от последното парти могат да изплашат собствениците на фирми.
Този ход отново демонстрира желанието на социалната мрежа да покаже, че може да има смисъл за хората и да направи живота им по-добър, вместо просто да поглъща времето им.