Марк Зукърбърг може да се е засмял на констатациите, че Facebook е твърде могъщ, когато се яви на изслушване пред Конгреса на САЩ миналия месец. Но за компаниите в бизнеса за онлайн запознанства няма нищо забавно в новината, че най-популярната социална мрежа ще навлезе и в тази материя.
На годишната конференция за разработчици на Facebook във вторник, Зукърбърг разкри, че сайтът скоро ще предложи онлайн услуга за запознанства. Повече от 200 милиона души във Facebook се идентифицират като необвързани, каза той. А новата опция ще позволи на тези хора да се свързват помежду си от основното приложение на компанията.
Концепция
„Това е с цел изграждане на истински, дългосрочни взаимоотношения, а не само за свързване“,
заяви предприемачът. Изявлението му бе прието като критика към приложения от типа на Tinder, които се славят с репутация, далеч от представата за романтична любовна връзка.
Реакцията към приложението за запознанства на Facebook беше незабавна. Акциите на Match Group, компанията, която управлява Tinder и други популярни приложения за запознанства, като OKCupid, спаднаха с повече от 22%. Това е най-големият спад. Акциите на собственика на Match Group, Inter Active Corp или IAC, спаднаха с почти 18%.
Match Group обаче отговори, като посочи продължаващия растеж на Tinder. Също така, Facebook в момента се намира в не особено приятна ситуация след скандала с изтичането на лични данни. През март стана ясно, че социалната мрежа е позволила на политическа консултантска фирма Cambridge Analytica да събира информация за близо 87 милиона потребители на мрежата.
От Inter Active Corp дори припомниха, че Facebook е свързван и с това как руски агенти са използвали социалната мрежа, за да оказват влияние върху гласоподавателите на президентските избори през 2016 г. „Този продукт може да бъде чудесен за отношенията между САЩ и Русия“, пошегуваха се от там.
Зукърбърг описа новата услуга за онлайн запознанства като естествено продължение на Facebook. По думите му, много често се срещат двойки, които са се запознали в социалната мрежа. „Ако се съсредоточим върху подпомагането на хората да изграждат смислени отношения, това е може би най-значимото от всичко“, заяви той.
Facebook има навика да пуска услуги, които вече са били измислени от други, по-малки фирми. През 2010 г. компанията въведе „местата“ като начин хората да идентифицират физическото си местоположение онлайн – опция, създадена от Foursquare. След това бяха въведени фото филтри и инструменти за кратки визуални истории, напомнящи на конкурентната социална мрежа Snapchat.