Бавното зареждане на уеб страниците дразни потребителите и Google е наясно с това
Ето защо компанията взе решение да се пребори с този проблем, като намали размера на изображенията отново. През 2014 година размерът им бе намален с 10%, а новият алгоритъм Guetzli ще ги свива с още 35%.
Google посочва в своя блог, че методът за редукция е подобен на другия им алгоритъм, наречен Zopfli. Той смалява PNG и gzip файлове директно, без да е нужно да се създава нов формат. Базираната на RNN компресия на изображения от друга страна, като например WebP, изискват промени, както при клиента, така и в сървърите, за да се усети забързване при сърфирането.
Цоп в технологиите на Google
Ако искате да се бухнете в технологични обяснения, този абзац е за вас. Guetzli на швейцарски немски означава „бисквитка“. Лакомството се цели в квантовото състояние на компресията на изображението. Чрез сложен алгоритъм бисквитката запазва качеството на изображението, но намалява размера му. Специалният ѝ психовизуален модел (не съм си го измислил аз) се приближава до възприемането на цветовете и визуалното им маскиране чрез по-задълбочен и подробен начин, спрямо съществуващите досегашни методи. Едното за сметка на другото, или все някъде трябва с нещо да има компромис. В този случай компромисът е с времето – процесът на компресия е малко по-дълъг. Въпреки забавянето, от Google ни уверяват, че според проведените визуални опити, в които са участвали хора, оценителите са избирали изображенията, смалени от Guetzli.
„Надяваме се, че уебмастърите и графичните дизайнери ще намерят Guetzli за полезен инструмент и ще го прилагат по отношение на фотографското съдържание“, пишат Google в своя блог. „Това ще помогне за по-приятни изживявания за потребителите, докато сърфират в тежки сайтове. Резултатът като цяло ще бъде по-бързо зареждане на сайтовете. На последно място, ние се надяваме, че новият подчертано психовизуален подход на Guetzli ще вдъхнови разработчиците за по-задълбочени проучвания в областта на видео компресията и компресията на изображения.“