Със създаването на Фейсбук през 2004 г., сървеменният човек започна да прекарва огромна част от времето, превъртайки върху екрана на смартфона си. С годините компанията на Марк Зукърбърг успя да завладее света. Тя модернизира приложението до степен, в която то стана предпочитана платформа за онлайн бизнес, реклама или популяризиране на всякакъв вид дейност. През 2012 г. Фейсбук инвестира 1 милиард долара за закупуване на приложението Инстаграм. Виртуалното пространство за „красота“, „луксозен живот“, „съревнование“, „лайкове“, „хаштагове“ и „инфлуенсъри“. Както всяко ново нещо, услугата нарасна с 23%, а Фейсбук едва с 3%. Как ще се промени животът на потребителите без лайкове в Инстаграм и Фейсбук?
Наболeли проблеми
Много от потребителите в мрежата заживяха там. Те снимат храната си, колата си, както и подробности от личния живот. Да си инфлуенсър стана модерна професия. Представителите му завладяха Инстаграм със съвети за по-добър живот. Мисълта за броя на лайковете започна да бъде водеща. Това доведе до масови психози, депресии и новини за самоубийства. Непрекъснатото желание на младите хора да подражават на така наречените „звезди“ ги обезличи. Стигна се до тотален срив на самочувствието им.
Дали подтикнати от случващото се, или за да не доведат всичките тези случаи до краха на социалните мрежи, създателите им започнаха въвеждане на опцията за премахване на лайковете.
Без лайкове в Инстаграм и Фейсбук – какво предстои?
WATCH: Instagram CEO Adam Mosseri announces that the platform will start hiding likes for US audiences starting next week. It's the latest step in Instagram’s quest to become the safest place on the internet. https://t.co/BGkMG57rdk #WIRED25 pic.twitter.com/WNTyAPVhaD
— WIRED (@WIRED) November 9, 2019
От средата на 2019 г. в страни като Нова Зеландия, Австрия, Ирландия, Италия, Бразилия и Япония промяната вече е налице. Идеята е да не се вижда броят на харесалите снимката, а „никнейм + други харесват това“ . Притежателят на качената информация ще има достъп до размера на лайковете си, но не и потребителите, които го „следват“. Разпространилият се слух, че това ще доведе до още по-жестока конкуренция между известните личности, беше опроверган. От компанията успокоиха, че големите марки ще могат да виждат броя на гледанията и по този начин да поддържат рекламата си чрез инфлуенсърите. Също така обясниха, че инструментите, които ползват създателите на съдържание и компаниите в Инстаграм – Insights и Ads Manager, няма да бъдат променени.
По примера на Инстаграм, Фейсбук също обмисля идеята за премахване брояча на лайкове. Все още обаче функцията не е въведена. Има съмнение, че това може да навреди на използването на платформата и приходите за реклама. Статистиката сочи, че най-голямата социална мрежа в света има по-нисък коефициент на кликвания (CTR) на реклами в сравнение с повечето големи уебсайтове.
Ще се отрази ли въвеждането на новата функция на начина на живот на потребителите, или е нужна радикална промяна в света на социалните мрежи? Споделете ни своето виждане по темата в групата ни – „Технологичното общество на България„