Microsoft придоби образователния стартъп Flipgrid, който има близо 20 милиона потребители по цял свят. Услугата вече ще бъде напълно безплатна, въпреки че до момента струваше по 1000 щатски долара на година за всяко училище.
Покупката ще помогне на Microsoft да засили натиска си срещу Google и Apple в класната стая. Ако никога не сте чували за Flipgrid, децата ви може и да знаят. Услугата се радва на интереса на милиони потребители, включително учители, студенти и родители, и то от начален курс до кандидати за докторска степен.
Класната стая на бъдещето
Flipgrid е някъде между социалната мрежа и помощника за домашните. Учителят може да зададе тема като „Кой е любимият ти художник и защо?“ и учениците да записват кратки видеосъобщения в отговор. Тези отговори се виждат от останалата част от класа и така отговорите могат да се обменят и допълват. Учениците и студентите дори могат да прикачват файлове, като доклад за книга или фрагмент от компютърен код, и да ги обсъждат. Това е пристрастяващо и мотивиращо.
Подобно на LinkedIn, Flipgrid ще бъде управляван като самостоятелно дъщерно дружество на Microsoft. Това означава, че на хоризонта няма големи промени.
Услугата работи с таблети, телефони и персонални компютри. Тя също така се интегрира с Microsoft Office, Google G Suite и други популярни инструменти в класната стая.
Това, с което образователният стартъп е спечелил екипа на Microsoft, е, че насърчава учащите да се занимават повече с образованието си. Освен това Flipgrid стимулира родителите да се включват. Има дори активен хаштаг #FlipgridFever в Twitter, популяризиран от преподаватели, споделящи собствените си истории, свързани с услугата.
Екипът на технологичния гигант споделя, че е очарован от възможността за по-забавно и ефективно обучение сред децата и младежите. Това, в крайна сметка, би трябвало да доведе и до по-качествено образование.
Продължавайте да четете Technology.bg, за да научавате всеки ден най-новото и най-интересното от света на технологиите!