Дългата сага със съдебното производство срещу Valve и Steam в Австралия най-накрая приключи. Преди пет дни австралийският съд се произнесе на последна инстанция и отхвърли претенциите на Valve и Steam. Припомняме, че казусът бе вкаран от съда благодарение на Kotaku и Австралийската комисия за защита на потребителите и конкуренцията. Причина за делото беше отказът на гейминг корпорацията Valve да дава възможност за refund на австралийските потребители на платформата Steam. С отхвърлянето на претенциите на компанията, от австралийския съд потвърдиха тезата, че „Steam в продължение на няколко години въвежда в заблуждение потребителите по отношение на refund политиката си, отказвайки такава възможност на геймърите в Австралия“. За посочените нарушения компанията Valve трябва да заплати глоба в размер на три милиона австралийски долара. Повече за казуса може да научите от предишната ни статия по темата тук.
Каква е историята на казуса срещу Valve и Steam?
Благодарение на Интернет, платформата Steam на Valve става доста популярна по целия свят. Едно от местата, където това се случва, е Австралия. За нейната популярност в Европа и Америките ще коментираме друг път. През 2014 година множество австралийски потребители с изненада научават, че са лишени от правото си на refund за закупени игри. Това води до редица сигнали срещу тази нередност, което привлича вниманието на Австралийската комисия за защита на потребителите и конкуренцията. Тя събира сигналите и внася делото в Австралийски съд. Според внесените сигнали, платформата Steam нарушава австралийското законодателство, като не позволява на потребителите да получават refund-и и възможност за отказване от закупени игри. В официалния им отговор пред съда от Valve настояват, че не извършват бизнес на територията на страната, тъй като не продават стоки на терен в Австралия.
Пробив по делото
Основният пробив по делото срещу Valve и Steam се осъществява благодарение на дефиницията за стоки и услуги, която австралийски съд дава през 2016 година. Според въпросната дефиниция стоки и услуги включва „компютърен софтуер“. Виждайки обрата по делото, от Valve набързо вкарват възможност за refund и за австралийските потребители, но е твърде късно. Близо две години на потребителите на Steam в Австралия е бил отказван refund, и това беше достатъчно за съда да постанови, че Valve е в нарушение и ще заплати огромна глоба. Въпреки желанието на компанията да протака делото и да избегне налагането на санкции, това няма да се случи. Председателят на Австралийската комисия за защита на потребителите и конкуренцията, Роб Симс, беше доволен от произнасянето на последната инстанция и припомни, че той бил предсказал тази победа за потребителите.