През 2011 година Google използваше около 0,013% от световното потребление на енергия за своите центрове за данни и офиси. През следващите 5 години развитието на компанията продължи с главоломни темпове. Това остави масивен въглероден отпечатък върху планетата. Напредничавият технологичен гигант обаче осъзна последствията от дейността си и взе възможно най-доброто решение за природата.
В своя блог, Google заявява, че ще закупи вятърни паркове и слънчеви панели с обща мощност 2,6 гигавата. Google не само ще започне проекта си през 2017-та, но и ще го завърши до края на годината. Технологичният гигант обмисляше преориентирането си към възобновяемите енергийни източници от няколко години. До момента парита, похарчени за това, достигат $3,5 млрд., което му отрежда първо място в света по инвестиции в този сектор. Очевидно новината е добра за околната среда. Но за бизнес ориентирания избор ,чистата и зелена енергия е черешката на тортата.
През следващата година Google цели 100% от енергийното й потребление да дойде от възобновяеми източници
„Цените на слънчевата и вятърната енергия през последните шест години слязоха съответно с 80 и 60%. Поевтиняването им доказва, че възобновяемата енергия, бавно и методично, се превръща най-добрата опция с най-ниската цена.“ Така коментира събитията Urs Hölzle, старши вицепрезидент на Google по техническата инфраструктура. „Енергийните разходи са едни от най-високите в нашето оперативно перо, заради центровете за данни. В дългосрочен план стабилната цена на възобновяемата енергия осигурява защита срещу колебанията на сектор енергетика в световен мащаб.“
Стискаме палци в следващите няколко години този бизнес подход да бъде подет и от други големи компании. Като част от инициативата RE100, 83 от топ компаниите в света са поели ангажимент 100% от потребената от тях енергия да е възобновяема. Сред тях са Nike, Nestle, Microsoft, Starbucks, Coca-Cola, IKEA, Goldman Sachs и др., като стремежът е да постигнат зелената цел до 2020 г.
„Науката ни говори, че борбата с климатичното изменение е глобален приоритет, на който трябва да обърнем внимание незабавно“, добавя Hölzle в публикацията си. „Ние от частния сектор вярваме в партньорството си с политическите лидери. Трябва да предприемем смели стъпки. Отговорността лежи на нашите плещи. Длъжни сме пред своите потребители и околната среда. Трябва да извървим дълъг път до постигане на заложеното от нас. Но целите, които обявяваме днес, са като глътка свеж въздух. Сега, обратно на работа.“