Начало / Гейминг / ЕП. 3: Zombies Ate My Neighbors
Стилът на играта е базиран на класическите хорър филми от 50-те.

ЕП. 3: Zombies Ate My Neighbors

Чувате странни шумове от съседния апартамент? Котката ви излезе на двора преди два дни и още не се е върнала? Бебето на мадамата от долния етаж има странен родилен белег на челото с формата на Кутулу?

Ако всичко това е вярно, то подгответе се за битка, защото най-вероятно нещо странно и свръхестествено се случва в панелната ви жилищна единица. Което и от тези неща да ви се случва, то сигурно бледнее пред свръхестествените главоболия, срещу които се изправят героите Zeke и Julie в играта Zombies Ate My Neighbors!!!

Навярно вече сте запознати с Епизод1 – Ignition и Епизод2 – Redneck Rampage от нашата ежеседмична рубрика Гейминг Архиви. В случай, че не сте – можете бързо да се поправите, защото продължаваме с Епизод трети.

На хоръра с любов

Zombies Ate My Neighbors e top-down шутър, разработен от Lucas Arts и издаден от Konami през 1993 година. Играта излиза едновременно за Sega Mega Drive (Genesis) и Super Nintendо. Заради детинската политка на Nintendo от онова време игрите им да не включват кръв, версията на Sega e тази, която искате да играете.

Както можете да се досетите от заглавието, играта е една от многото заигравки на Lucas Arts с хорър жанра. И е направена така, както само LA можеха да я направят – с много хумор и сатира и с тонове уважение към жанра. Съжалявам, че ще прозвуча като миришещия ви на първак дядо, но „вече не ги правят такива, момче“.

В началото на Zombies Ate My Neighbors имаме право на избор измежду Zeke или Julie.
Героите в играта винаги са ми изглеждали прекалено усмихнати за жертви на зомби инвазия…

Всяка зло се ражда в лабораторията на зъл учен

В началото на Zombies Ate My Neighbors можете да избирате измежду един от двамата герои – Zeke (типичен нърд с влечение към тежката музика и 3D киното) и Julie (секси съседката, с която всеки би искал да гледа Night of the living death на тъмно) или да играете co-op.

Героите ви се изправят срещу куп създания, идващи директно от хорър филмите на 50-те, както и по-късните заглавия като Firday the 13, Texas Chain Saw Massacre и т.н. Разбира се, най-често срещаните врагове са класическите зомбита, а-ла Джон Ромеро, но присъстват и задължителните вампири, върколаци, извънземни, гигантски мравки, гигантски червей, ГИГАНТСКИ ДЕМОНИЧНИ БЕБЕТА и др. Според сюжета на играта всички тези същества са създадени от злия Dr. Tongue някъде из недрата на неговия замък и пуснати да тормозят беззащитни граждани.

Оръжията, с които можете да се сдобиете, за да се изправите срещу бездушните орди, са доста оригинални. Включват се пръскащи пистолети, автомати узи, пожарогасители, домати, сребърна посуда, експлозиви, древни разпятия и какво ли още не. Съответно различните оръжия действат различно срещу конкретни врагове – разпятия срещу вампири, сребърна посуда срещу върколаци… Има и някои не толкова логични връзки (например марсианците са беззащитни срещу домати).

Един от враговете, срещу които се изправяте е гигантско обладано от дявола бебе.
По принцип съм на мнение, че всяко бебе е обсебено от Сатаната. Но това е прекалено.

Do it за съседа

Целта на Zeke и Julie в играта е да спасят своите съседи от лапите на злото, което ни говори, че действието не се развива в България, защото тук всеки си мрази съседите. Във всяко ниво са разположени определен брой от вашите комшии – мажоретки, чичаци, които си правят барбекю, даскали (дори и тях трябва да спасите!), съседската мастия (за кучета говоря) и т.н. Ако някой от злите мъртви докосне вашите съседи, те умират веднага. Но дори и да успеете да спасите само един, това е достатъчно на края на нивото да се отвори врата, която ви пренася на следващия етап от играта. Но внимавайте, защото изгубите ли всичките комшии, махалата осиротява и играта свършва. Съответно колкото повече от тях спасите, това ви носи бонус точки и екстра животи. За да откривате бедстващите съседи по нивото, удобно разполагате с карта, подобна на gps.

Един от съседите, които трябва да спасите, си прави барбекю по средата на зомби нашествие.
Прекрасна нощ за барбекю, не мислите ли?

Околосветски лов на зомбита

Типично за Lucas Arts, различните нива в играта за разработени много детайлно и оригинално. Действието започва в двора на квартална къща, преминава през местния мол, училище, средновековен замък и египетските пирамиди. Нивата са общо 48 (включително 7 бонус нива), като всяко носи тематично заглавие, заигравка със заглавие на истински хорър филм или книга. Например ниво 34 се казва „I Was a Chainsaw Maniac“.

Leatherface от Chain Saw Massacre се пявява няколко пъти в играта.
В един момент сте си в двора на къщата, а после Leatherface ви гони из лабиринта на средновековен замък. Е, не е готино!

Zombies Ate My Neighbors – Заветът

Съвсем естествено едно хорър заглавие не се приема за такова, ако няма поне 12 продължения и 6 римейка. Е, Zombies Ate My Neighbors се сдобива само с едно истинско продължение – Ghoul Patrol от 1994 г. За сметка на това тази игра служи за вдъхновение на всички онези онлайн и мобилни игри, в които героят ви бяга по еднообразна карта и стреля по неспиращи тълпи зомбитa (All Zombies Must Die, Zombie Wranglers, Zombies и т.н.). Но кой би искал да играе тези евтини клонинги, когато оригиналът е само един!

В следващият епизод очаквайте култовият адвенчър „Sanitarium„!

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Константин Георгиев

Войн на 90-те, тръгнал на последен поход срещу пълната безидейност и пошлост на днешната развлекателна индустрия. Дайте ми класически видео игри, екшън и хорър филми от 80-те и 90-те, постапокалиптична фантастика и ще ми станете най-добри приятели!