Project Scorpio - основно изображение

Защо технологията Ryzen не присъства в Project Scorpio?

За тези от вас, които не знаят какво е Project Scorpio, това е новата игрова конзола, която компанията Microsoft разработва. Тя ще има 4K и VR възможности out of the box. Много предполагаха, че Microsoft ще се възползва от излизането на Ryzen в техния проект Project Scorpio. Въпреки това, фирмата разкри, че ще използва високомодифициран 2.73 Jaguar CPU. Геймърите и заинтересованите извъртяха глави в притеснение, че той ще притисне производителността на мощния си 1172MHz 6TFLOPs Polaris графичен процесор, подобно на PS4 Pro.

Разработването на Project Scorpio

Microsoft разработва Project Scorpio с години, като през това време пуска симулации, подобрява и тунингова хардуера и прави стотици оптимизации. Толкова много време изгубиха персонализирайки и работейки по този проект, че хардуер компонентите им не могат да бъдат заменени лесно. А това несъмнено е най-важното, което тласка проекта напред, защото самата конзола има възможност да възпроизвежда игри и медия в естествена 4K 60+ FPS среда. Въз основа на тези разработки, хардуера и софтуера работят в идеална хармония. Project Scorpio е кулминацията на това, което Microsoft са научили от всичките си години на конзолния пазар.

Inside Scorpio

Защо без Ryzen ?

Основната причина гигантът да не опре до използването на AMD Ryzen технологията в този проект е, че и без тях те ще могат да достигнат целите си. Специално оптимизираният и смален процесор, който единствено ще използва Jaguar архитектурата в своята основа е тяхна нова технология. Тя е разработена специално за да комплементира Polaris графичната карта, която също е Polaris само по същество, но е модифицирана специално за конзолата. Другите причини Microsoft да не избере Ryzen включват и факта, че Ryzen е достатъчно скъп и се забави значително за да покрие техните изисквания. Scorpio проектът започна малко след като Xbox One излезе на белия свят, а Ryzen не беше готов по това време. А дори сега, на гиганта изобщо не му излиза сметката да остави дългогодишните усилия и да започне отначало с Ryzen.
В интервю за Eurogamer’s Digital Foundry, Кевин Гамил, мениджър на Xbox Core Platform каза : „По отношение на CPU, ние все още бихме могли да достигнем нашите проектни цели със специално направените промени. В края на деня, Scorpio все още e потребителски продукт. Ние искаме да достигнем ценовите цели, в които потребителите ще искат да закупят този продукт. Става въпрос за балансиране на двете неща.“

Кога и колко ?

Говори се също, че Direct X 12 API-то ще бъде имплементирано директно в графичния процесор. Предполага се че това е една от причините конзолата да може да пусне Forza 6 : Apex с 60 FPS на 4K резолюция при Ultra настройки и да използва само 88% GPU. Microsoft са намерили идеалния баланс на всички компоненти, както и съотношението при цена/производителност. Затова и се предполага, че конзолата няма да струва нито $700, нито $399. Навярно при пускането си, най-очакваната цена на Project Scorpio ще е $499. Въпреки това, до release date-a ще трябва да почакаме, тъй като е в края на годината, но преди това ще видим прототип на E3 2017.

Project Scorpio спецификации:

    • SoC: Highly customized 360mm² AMD System-on-Chip built on 16nm FinFET
    • GPU: Custom Polaris-derived GPU with 40 Compute Units at 1172MHz, 6TFLOPs of Compute Performance
    • CPU: Custom x86 „Jaguar Evolved“ 8-core CPU at 2.3GHz, 4MB L2 cache (1)
    • Memory: 12GB GDDR5 memory with 326GB/s bandwidth (12x 6.8GHz modules on a 384-bit bus)
    • Flash: 8GB
    • Internal Storage: Customized 1TB HDD
    • Optical Drive: 4K UHD Blu-ray
    • PSU: 245W, Internal, using the Hovis Method – custom tuned power delivery system (4)
    • Cooling: Custom vapor-chamber cooler (2) with centrifugal fan (3)
    • HDMI resolution and frame rate: 2160p @ 60Hz, AMD FreeSync, HDMI Variable Refresh Rate (HDMI 2.1)
    • HDR10 Support: Yes
    • Content Protection: HDCP 2.2
    • Video CODECs: HEVC/H.265, VP9, AVC/H.264, MPEG-2, MPEG-4 Part 2, VC1/WMv9
    • HDMI audio, encoded: Dolby Digital 5.1, DTS 5.1, PCM 2.0,5.1 and 7.1, Dolby TrueHD w/ Atmos (games)
    • HDMI audio, passthru: Dolby TrueHD (opt. Atmos), DD+ (opt. Atmos), DTS=HR/MA (opt. DTS:X)
    • S/PDIF audio, encoded: Dolby Digital 5.1, DTS 5.1, PCM 2.0
    • CODECS decoded: AAC, MP3, MPEG1, WMV

Elements

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Христо Чернев

Graphic, Motion, Web and Print дизайнер с изявени интереси към хардуер и gaming.