The Red Strings Club е cyberpunk point-and-click игра със засилен фокус върху диалога, даваща на играча значителен контрол над развоя на сюжета и склонна както да задава, така и да стимулира играчите си сами да си задават трудни въпроси. Това, допълнено от красивия пиксел арт и невероятен саундтрак, прави играта уникално и запомнящо се преживяване.
В близкото бъдеще Supercontinent Ltd. предвожда човечеството в разгара на нова технологична революция. Всевъзможните импланти, които предлагат лабораториите им, коренно са изменили живота на много хора. Амбициозни бизнесмени се редят за импланти, увеличаващи убедителността им в преговори. Звезди в социалните мрежи нямат търпение да се сдобият с най-новия усилвател за харизма. По всичко изглежда, че с помощта на Supercontinent човечеството върви уверено напред в своята еволюция.
Не всички обаче виждат мегакорпорацията като безкористен покровител. Когато Ariadne – агент на хактивистката организация PROXYMA инфилтрира една от клиниките за импланти на Supercontinent, тя се натъква на много повече, отколкото е очаквала да намери. Новият таен проект на мегакорпорацията – Social Psyche Welfare – цели да регулира емоциите на хората, като така да отърве човечеството от депресията, ксенофобията и редица други от най-тъмните му импулси. Но като всеки продукт на Supercontinent Ltd. и този идва с цена, но този път не става дума за пари.
Cyberpunk грънчарство
Именно в клиниката за импланти на Supercontinent Ltd. ще имате възможността да изпробвате грънчарските си умения. Влизайки в ролята на андроида Akara, ще трябва да приготвите няколко различни типа импланти и да ги инсталирате в клиентите на клиниката в зависимост от нуждите им. Akara е първият модел андроид, способен да взима етични решения, и е разработена с основната цел да спомага за щастието на хората. Изпълнявайки задълженията си, Akara се сблъсква с Ariadne, която променя някои от протоколите ѝ и я подканя да изработи и инсталира необичайни ъпгрейди в току-що пристигнали членове на върхушката на Supercontinent. Но с натъкването си на информацията за програмата Social Psyche Welfare, защитите в клиниката се активират, атакувайки както агента, така и Akara.
Психологическо барманство
По-голямата част от времето си в The Red Strings Club ще прекарате в ролята на Donovan. Барман и собственик на едоименния клуб, той е също така и преуспяващ информационен брокер. Доста полезно за този му страничен бизнес е умението на Donovan да приготвя коктейли, стимулиращи конкретни емоции у посетителите на клуба. Негов партньор е хакерът Brandeis, който често си сътрудничи с PROXYMA въпреки неодобрението на Donovan. Техният първи сблъсък с новината за тайния проект на Supercontinent е, когато силно повреденият андроид Akara прекрачва прага на бара.
Оттук нататък Donovan и Brandeis се натоварват със задачата да разберат колкото могат повече за проекта Social Psyche Welfare на Supercontinent. Възползвайки се от контактите на Donovan и умението му да развръзва езици, постепенно ще трупате информация за проекта. След всеки проведен „разпит“ ще имате възможността да поговорите с Akara, която има собствено мнение за клиентите ви. Ако сте следили внимателно разговора и отговорите правилно на поне 7 от 10 от въпросите на Akara, може дори да получите награда.
Телефонните измами
Финалът на играта ще ви изпрати в офисите на Supercontinent Ltd. Там, възползвайки се от уменията на Brandeis, ще започнете да крадете самоличностите на високопоставени членове на корпорацията. Обаждане след обаждане и лъжа след лъжа ще плетете своята информационна мрежа. И така, докато не достигнете до кодовете за деактивация на Social Psyche Welfare. Започвайки с почти нищо, постепенно ще разширите наличната ви информация, решавайки своеобразни за The Red Strings Club пъзели и представяйки се за други хора по телефона.
В заключение
Това, което остави в мен най-силно впечатление, е, че играта не ни задължава да заемем конкретна позиция спрямо Social Psyche Welfare. Пресмятането на плюсовете и минусите. Потенциалните облаги и заслужават ли си те цената, която трябва да платим, се оставят в наши ръце. Винаги ще помня финалния разговор между Donovan и Akara. В своето първо преиграване бях мил и грижовен към Akara. Може би именно това отношение изгради у нея особено уважение към мнението на Donovan.
Когато Akara и Donovan разговаряха за Social Psyche Welfare, първоначално бях силно против проекта. Казах на Akara, че съм против елиминирането на нещастието, макар да е способно да прерасне в депресия. Та това си е проминаване на мозъка! Нещастието ни учи на съчувствие, помага ни да растем като личности. Изкуственото лишаване от него би било изкуствено щастие. Но въпросите на Akara не спряха и скоро отстъпих и се съгласих, че проектът може да намери приложимост в определени ситуации. В края на разговора ни Akara ме нарече лицемер. Взирайки се в екрана, осъзнах, че нямам какво да кажа в своя защита.
Предполагам, трябваше да съм подготвен за нещо подобно, имайки предвид, че The Red Strings Club e рожба не на друг, а Deconstructeam – автори на Gods Will Be Watching. The Red Strings Club е сравнително кратка – около 4 до 5 часа, но изключително поглъщаща и определено заслужаваща повече от едно преиграване. Излязла съвсем наскоро – 22.01.2018 г., понастоящем тя може да бъде намерена в Steam или GOG за 14.99€.