Два дни преди да обяви приходите за първото тримесечие, Tesla събра инвеститорите, за да им разкаже за своята нова автономна технология. Преговорите вероятно са им се сторили малко по-тежки, но те предоставиха възможност за нагледно представяне на идеята на компанията. Гигантът обяви готовност да достави роботаксита – таксиметрови автомобили, които ще се управляват самостоятелно и ще бъдат въведени в експлоатация още догодина.
За да нажежи обстановката допълнително, компанията сподели, че е създала свой собствен компютър за автомобили с автономно управление. Чипът на невронната мрежа е бил изграден от нулата през 2016 година. Всеки компютър (намира се в жабката на автомобила) има допълнителен резервен чип, така че ако се повреди първият, вторият веднага поема изчисленията „в свои ръце“.
Съдържание
Това е първият чип, който компанията разработва сама
Главният изпълнителен директор Илън Мъск се похвали, че Tesla, „която никога не е проектирала чип, е създала най-добрия чип в света“. Мъск повторно заяви, че вече „всички автомобили на Tesla разполагат хардуерно с всичко необходимо за самостоятелно шофиране. Единственото, което трябва да се направи, е да бъде подобрен софтуерът.“
Този хардуер включва връзките между камери и радари. Когато се появи темата за LiDAR (Light Detection и Ranging), Мъск заяви „LiDAR е поръчан от глупаци. Всеки, който разчита на LiDAR, е обречен”. По-късно той добави, че LiDAR е изключително глупава разработка – скъпа и ненужна.
Повечето други автомобилни производители използват или планират да използват LiDAR за помощните функции на водача. Цената на технологията е по-ниска, а способностите ѝ са се увеличили.
Tesla разполага с 8 „очи“, които „наблюдават“ на 360 градуса
Именно по повод на LiDAR, Tesla отбеляза, че присъстващите на събитието са пристигнали с помощта на очите си (а не на лазери). Това е странен аргумент срещу технологията, тъй като човек не може да вижда едновременно на 360 градуса, докато Тесла може да види света по този начин благодарение на осемте си камери.
Невронни мрежи и автономност на новите роботаксита
Мъск призна, че софтуерът за автономност на автомобилите представлява сериозен проблем. Все пак той обеща до 2020 година той да бъде завършен и да представи напълно работещо автономно роботакси.
Изпълнителният директор на Tesla сподели, че се надява да подбие цената на Uber и Lyft, като предложи на клиентите пътуване за 0.18 долара на миля, спрямо сегашните $2-$3 на миля на Uber и Lyft.
Роботаксита и в най-гъсто населените райони
“Ако погледнете в близкото бъдеще – след година – година и три месеца, ще видите, че разполагаме с над един милион роботаксита по пътищата“.
Според обещанията на Мъск, новите таксита ще се движат навсякъде. „Ако имате нужда от маршрутни карти, значи не се движите с автономен автомобил“. Той заявява, че роботакситата ще обслужват и гъсто населени райони като Сан Франциско и Ню Йорк, и то до края на годината.
Дадените обещания на срещата с акционерите са доста по-агресивни, спрямо заявените от останалите производители на автомобили. Tesla обаче неведнъж е обявявала срокове, които след това пропуска.