Meta обяви нова опция за потребителите на Facebook и Instagram в страните от Европейския съюз (ЕС), позволяваща им да използват платформите с по-малко персонализирани реклами, дори и без да плащат за абонамент. Тази възможност идва в отговор на регулаторния натиск от страна на европейските власти, които критикуват практиката на Meta да показва персонализирани реклами без изричното съгласие на потребителите.
До момента Meta предоставяше два варианта на потребителите в ЕС – да използват стандартната версия на Facebook и Instagram с персонализирани реклами или да се абонират за версия без реклами срещу месечна такса. С новата алтернатива потребителите ще могат да изберат версии на приложенията с по-малко персонализирани реклами. Това означава, че рекламите ще бъдат базирани единствено на активността на потребителите през последните два часа от текущата им сесия в приложенията, както и на основна информация като възраст, местоположение и пол.
Анализаторите коментират, че тази промяна е част от усилията на Meta да заобиколи регулациите на ЕС, които биха могли да ограничат възможността на компанията да използва лични данни за рекламни цели. Евентуални ограничения биха могли да се отразят значително върху основния бизнес модел на Meta, който разчита на приходи от персонализирана реклама.
Освен това, Meta обяви намаление на месечните такси за безрекламните версии на своите платформи. Потребителите, които използват Facebook и Instagram от настолни компютри, вече ще плащат по 5,99 евро на месец вместо 9,99 евро, докато тези, които достъпват приложенията от мобилни устройства с Android или iOS, ще заплащат по 7,99 евро вместо 12,99 евро.