Какво да очакваме от The Sinking City

The Sinking City е предстоящо хорър приключение, вдъхновено от творчеството на Х.Ф. Лъвкрафт. В следващите редове ще Ви помогнем да добиете по-пълна представа за играта, както и това, което може да очаквате от нея.

The Sinking City

The Sinking City се разработва от Frogwares, независимо украинско студио, базирано в Киев. Студиото е най-известно с приключенската поредица Sherlock Holmes, като освен това е отговорно и за създаването на няколко други, не толкова успешни приключенски игри. В този ред на мисли, The Sinking City е силно повлияна от популярната детективска поредица и ще притежава някои от най-отличителните й характеристики. Действието в играта се развива през двадесетте години на 20 век, в град на име Оукмънт. Той е полуразрушен следствие на опустошително наводнение, причинено от ужасяващи морски създания.

The Sinking City

Главният герой в играта се казва Charles Reed, частен следовател, нает от жената на местен рибар във връзка с неговото изчезване. За разлика от повечето модерни игри, които прибягват до използването на маркери за упътване, в The Sinking City такива няма. За да разрешите даден случай, ще трябва да разчитате най-вече на сетивата си, както и на информацията, която обитателите на Оукмънт ви дават.

Имайки предвид характера на играта, решаването на пъзели вероятно ще бъде от първостепенно значение за геймплея. Естествено, това няма да бъде единственото нещо, което ще правите през цялата игра. В излезлия наскоро геймплей трейлър се вижда как освен с дедуктивните си способности, главният герой се отличава и с умението си да борави с огнестрелни оръжия.

Lovecraftian Sherlock Holmes

Творчеството на Х.Ф. Лъвкрафт е вдъхновение за много известни творци, писатели, режисъори и разработчици. Въпреки това, много малко от тях успяват да пресъздадат неговата магия. Стилът на Лъвкрафт е в основата си иносказателен. Сковаващото чувство на ужас, което неговите творби предизвикват, се дължи на усещането за нищожност и безсилие пред необяснимите тайни  на космоса. В структурата на  разказите му, страховитите създания, които водят до масовото обезумяване на цели селища, разкриват същността си едва в края. В това се крие и брилянтността на повествованието на Лъвкрафт. Създавайки заплаха от непознат произход, той успява да всее страх в ума на читателя. Както самият той отбелязва,

„Най-старата и най-силна емоция на човека е страхът, а най-старият и най-силен тип страх е този от непознатото.“

The Sinking City, Lovecraft

За жалост, малцина осъзнават този факт. В резултат на това, те допускат фатални грешки в опита си да пресъздадат атмосферата от неговите истории. Това, струва ми се, ще бъде и един от основните недостатъци на The Sinking City. От трейлъра на играта и всички промоционални материали става ясно, че това е игра, вдъхновена от творчеството на Лъвкрафт. Буквално в първата сцена от играта виждаме как главният герой отстрелва пипалата на някакво морско страшилище, наподобяващо Ктхулху. От Frogwares явно разчитат на популярността на Лъвкрафт като основен източник на реклама. Това обаче може да окаже негативен ефект върху качеството на самата игра.

Модел за подражание

Bloodborne

Добър образец за видео игра, ефективно пресъздала идеите на Х.Ф.Лъвкрафт, е Bloodborne. В началото на това заглавие нищо не предполага мащабите на случващото се. Два от най-популярните символи, олицетворяващи творчеството на Лъвкрафт – водата и пипалата, почти не присъстват в първата половина от играта, като едва в самия й край те започват да стават по-осезаеми. Също както в историите на Лъвкрафт, проникновението на главния герой води до неговото умопомрачение, а в Bloodborne с натрупването на достатъчно прозрение (e.g. insight) играчът започва да вижда неща, които преди това са били скрити за сетивата му. Ако от Frogwares се поучат от този успех, The Sinking City може да се превърне в едно невероятно хорър приключение.

За всяко развитие по темата и всичко, свързано със света на технологиите и гейминга, следете Technology.bg.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Димитър Неделчев

Психолог ентусиаст, прохождащ автор и най-вече порода геймър. Към настоящия момент работя в социалната сфера, като прекарвам свободното си време излизайки с приятели, четейки книги и тренирайки.