PowerPoint

Джеф Безос забрани PowerPoint на заседанията си. Неговото обяснение е брилянтно

В годишното си писмо от 2018 г. основателят и главен изпълнителен директор на Amazon Джеф Безос повтори правилото си, че PowerPoint е забранен на заседанията на изпълнителния борд. Това, което предлага той, осигурява още по-ясна визия за предприемачите и лидерите.

В писмото си бизнесменът разкри, че „наративната структура“ е по-ефективна от PowerPoint. Според Безос, новите ръководни кадри са в културен шок по време на първите си заседания в Amazon. Вместо да чете точки от слайд на слайд, всеки седи тихо за около 30 минути, за да прочете „шест страници, които са наративо структурирани с реални изречения, глаголи и съществителни“.

След като всички ги прочетат, те обсъждат темата. „Това е много по-добре от типичната презентация на PowerPoint по толкова много причини“, добавя изпълнителният директор. И обяснява защо точно е така.

  1. Нашите мозъци са тясно свързани с разказа

Разказът може и да не е бил толкова критичен за оцеляването ни като храната, но е доста съществена част от живота. Антрополозите казват, че когато хората са придобили контрол над огъня, това е било значителен крайъгълен камък в човешкото развитие. Нашите предци са били в състояние да приготвят храната, което било голям плюс. Но има и второ предимство. Хората седели около лагерните огньове, разменяйки си истории. Историите служили като инструкция, предупреждение и вдъхновение.

  1. Историите са убедителни

Аристотел е бащата на убеждаването. Преди повече от 2000 години той разкрил трите елемента, чрез които всички аргументи могат да бъдат ефективни. Той нарекъл тези елементи „призиви“. Те са: етос, логос и патос. Етос е характер и достоверност. Логос е логиката – аргументът трябва да се обръща към разума. Но етос и логос са без значение в отсъствието на патос – емоцията.

Емоцията не е лошо нещо. Най-големите движения в историята са предизвикани от оратори, които са можели да правят рационални и емоционални изказвания: Ейбрахам Линкълн, Мартин Лутър Кинг и Джон Ф. Кенеди, например. Те съчетават наука и емоция, за да вдъхновят.

Невроучените откриват, че емоцията е най-бързият път към мозъка. С други думи, ако искате вашите идеи да се разпространят, историята е най-доброто средство, което може да предаде една идея на друг човек.

„Аз всъщност съм голям фен на анекдотите в бизнеса“, каза веднъж Джеф Безос на лидерски форум, като обясни защо чете имейли на клиенти. Често той казва, че клиентските смешки са по-проницателни от данните.

  1. Буквите са най-малко ефективният начин за споделяне на идеи

Просто казано, мозъкът не е създаден така, че да задържа информация, която е структурирана като „куршуми“ по слайдове. Визуализациите са много по-мощни от текста сам по себе си. Ето защо, ако изберете да използвате диапозитиви, си осигурете повече снимки, отколкото думи.

И това е. Просто историите информират, просветляват и вдъхновяват – всичко, което предприемачите се стремят да правят.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Катя Димитрова

Журналист със солиден за възрастта си опит. Ревностен застъпник за свободата на словото, за чието съществуване понякога се лъжем само от добро възпитание. Почитател на футуристичните и смели идеи не само в бизнес аспект, но и във всяка една човешка микровселена. Смелост и поглед напред - там е ключът! Тук съм, за да споделям с вас всичко най-важно и актуално от света на технологиите и да ви докажа, че добрите новини не са непостижима задача в бранша. А интересите ми са свързани основно с всички форми на изкуството, с пътуванията и футбола. И искам да имам котка.