Google реши да забрани всички реклами на криптовалути в своите платформи. Този ход ще засегне рекламни кампании за сделки, търгуващи на борсите с Bitcoin , цифрови портфейли за съхраняване на активите, търговски съвети и други.
Регулацията – неизбежна?
Забраната ще влезе в сила през юни, а технологичният гигант отказа да даде обяснение защо. Според ВВС решението на Google е свързано с факта, че липсва подходяща защита на потребителите при високоспекулативни и сложни сделки. Решението следва подобна стъпка на Facebook от януари, според която социалната мрежа е ставала поле на злоупотреби в сектора.
Всичко това ще се отрази на реклами на криптовалути, показвани както в резултатите от търсенето, така и в YouTube. Нововъведението ще посегне и върху рекламите, пускани на сайтове от трети страни чрез рекламните платформи.
Преди обявяването на тази мярка, някои потребители на услугата на AdWords, платена рекламна платформа, която позволява да позиционираме собствения си уебсайт в резултатите от търсенето в Google, алармираха за спад в ефективността на своите криптовалутни кампании. Техгигантът обаче отрича да е правил промени в политиката си към този момент.
Според компанията потребителите на AdWords трябва да бъдат лицензирани от съответните регулаторни органи в държавите, към които се насочват, и след това да бъдат сертифицирани от самия Google. Очаква се да бъдат затегнати правилата и за реклами, свързани с други финансови продукти.
„Това е добър ход“, коментира криптовалутният скептик Дейвид Джерард, автор на Attack of the 50 Foot Blockchain. „Става въпрос за преодоляване на рисковите инвестиции, които са свързани с хазарта. Ако сте добър търговец или акредитиран инвеститор, тогава добре – това означава, че сте богат и парите ви са ваш собствен проблем. Но тези неща не трябва да бъдат насочени към обикновените хора“, коментира той.
Рисковете за света на парите
Предложението на Google следва изявление от страна на управляващия директор на Международния валутен фонд Кристин Лагард, която предупреди за рисковете от Bitcoin и други виртуални валути.
„Прането на пари и финансирането на тероризма е само едно от много измерения на заплахата. Бързото нарастване на крипто-активите, силната колебливост на техните търгувани цени и недобре дефинираните връзки с традиционния финансов свят могат лесно да създадат нови уязвимости. Трябва да приветстваме техния потенциал, но и да признаем опасността“, категорична беше тя.