Facebook вече е „мрежата на старите хора“, Snapchat открадна младите потребители, сочи ново изследване от eMarketer. Оказва се, че по-малко от половината от интернет потребителите в САЩ на възраст между 12 и 17 години ще използват Facebook тази година за пръв път. В същото време социалната мрежа вече не може да разчита на Instagram, за да подпомогне запазването на тази по-млада аудитория, твърдят експертите.
Facebook ще загуби 2 милиона потребители под 25 години тази година, показват изчисленията. И за съжаление, не всички от тези потребители мигрират към Instagram.
И още любопитни данни – тази година Instagram ще се радва на 1,6 милиона потребители в тази възрастова група, докато Snapchat ще бъде ползван от 1,9 милиона потребители. Изследователската фирма, която базира анализа си върху данни от проучвания и трафик от конкурентни компании и регулаторни агенции, прессъобщения, исторически, интернет и мобилни тенденции и други фактори, казва, че Snapchat ще продължи да има повече потребители на възраст от 12 до 24 години в сравнение Instagram. Ръководството на Facebook отказа да коментира новината.
Някогашните млади остаряха
Това е поредното изследване, което показва, че по-младите вече разходват все по-малко време в „мрежата на старите хора“. Въпреки това, с повече от 2 милиарда потребители, Facebook все още е най-популярната онлайн социална мрежа в света. Но от години насам тя се крепи върху по-възрастните потребители, особено в САЩ. За втори път eMarketer предупреждава за понижената атрактивност на Facebook сред тийнейджърите.
Ученият Джули Смит от Денвър, която работи с тийнейджъри, казва, че те все по-често наричат Facebook „мрежата на старите хора“.
„Тийнейджърите искат незабавно удовлетворение. Ето защо Snapchat и Instagram работят добре за тях. Умът им се движи бързо. Facebook се чувства като инвестиция на време и те не искат да инвестират времето си там.”
Instagram все още е по-голям в САЩ в сравнение със Snapchat. Броят на потребителите ще достигне 104,7 милиона, което е с 13,1% повече спрямо миналата година. Snapchat ще разпростре общественото си влияние с 9,3% до 86,5 милиона потребители. Facebook купи Instagram през 2012 г. за 1 млрд. долара именно с цел задържане на младежите в обсега си, признавайки, че губи техния интерес.