лични данни

Facebook предоставя нашите лични данни на Microsoft, Amazon, Netflix и много други

Facebook дала неограничен достъп до личните данни на потребителите до повече от 150 компании. Сред тях са имената на технологични гиганти като Microsoft, Netflix, Amazon, Spotify и Yahoo. Това се посочва в нов доклад на вестник „Ню Йорк Таймс“.

Журналистите от изданието са получили над 270 страници от вътрешните документи на Facebook от 2017 г. Те разкриват как „черешката“ на социалните медии сключва сделки с различни бизнес партньори и им предоставя нашите лични данни. Без наше знание и без наше позволение.

Фактите са налице

Екипът на „Таймс“ интервюира над 60 души, включително бивши служители на Facebook и нейните партньори, бивши правителствени служители и защитници на неприкосновеността на личния живот, за да събере информацията.

Подробният доклад обяснява как Facebook дала на Netflix и Spotify възможността спокойно да четат личните съобщения на потребителите. От Amazon пък имали достъп до потребителски имена, както и информация за връзка чрез приятели.

В своя защита от Netflix и Spotify твърдят, че не са били запознати с политиката на социалната мрежа.

 

Посещаемостта на Facebook

От друга страна, Facebook е позволила на търсачката на Microsoft, Bing, да събира имената на „почти всички приятели на потребителите на Facebook“. Естествено, отново без тяхното съгласие. Компанията също така позволила на Yahoo да получи достъп до „потоци от постове на приятели“ още през лятото.

Разследването установи още, че Facebook е сключила сделки с над 150 компании. Това включва онлайн търговци на дребно, медийни организации, производители на автомобили и места за забавление. Въпреки че Facebook вече отказва да споделя данни, публикацията на вестника сочи, че някои от тези сделки са все още активни.

С две думи, Facebook дава свободен достъп на технологичните гиганти да се гмурнат в огромния фонд за печалби, разбирайки от какво се интересуваме и какво правим. И това е просто още един епизод на „Facebook и неприкосновеността на личния живот“. И макар Марк Зукърбърг да твърди, че социалната мрежа се опитва да защити по-добре данните и поверителността на потребителите, всички тези обещания се оказват просто добри пожелания.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Катя Димитрова

Журналист със солиден за възрастта си опит. Ревностен застъпник за свободата на словото, за чието съществуване понякога се лъжем само от добро възпитание. Почитател на футуристичните и смели идеи не само в бизнес аспект, но и във всяка една човешка микровселена. Смелост и поглед напред - там е ключът! Тук съм, за да споделям с вас всичко най-важно и актуално от света на технологиите и да ви докажа, че добрите новини не са непостижима задача в бранша. А интересите ми са свързани основно с всички форми на изкуството, с пътуванията и футбола. И искам да имам котка.