Ed Boon, cover

Запознайте се със създателя на Mortal Kombat, Ed Boon

Днес ще Ви запознаем с Ed Boon  създателя на една от най-култовите бойни поредици, които завинаги ще останат в нашите детски спомени. Играта, за която става въпрос, както вече се досещате от заглавието, е Mortal Kombat. Въпреки че първата част на Mortal Kombat излезе преди повече от 25 години и до ден днешен поредицата е все толкова популярна, колкото и тогава. Едва ли ще откриете човек, който никога не е играл поне една Mortal Kombat игра или най-малкото не е чувал за поредицата. В следващите редове ще Ви запознаем с един от създателите на играта и историята около създаването й.

За Ed Boon

Ed Boon е роден на 22.02.1964г. в град Чикаго, щата Илинойс. След като завършва гимназия, той записва да учи математика и компютърни науки в Илинойския Университет. Първата среща на Boon със света на видеоигрите е докато той е все още подрастващ. Заедно с брат си, двамата редовно посещават местната игрална зала, където играят на пинбол. Един ден докато са там, те за пръв път се натъкват на аркадна машина. Братът на Boon бързо се захласва по космическия симулатор Space Invaders, но самият той остава скептичен. След като в крайна сметка решава да пробва новата форма на забавление, той моментално бива завладян от нея. Това разпалва любопитството му и той започва да изпитва силен интерес към начина, по който игрите функционират. Скоро Boon започва да чете списания, посветени на гейминга, и не след дълго започва да програмира собствени игри.

Ed Boon, E3 2013

След като се дипломира от университета, Ed Boon започва активно да си търси работа. Повечето места, за които кандидатства, са в банковата сфера. В интервю пред IGN, той шеговито подхвърля, че в CV-то си е добавил игрането на видеоигри като свой личен интерес. Така през 1987г. той бива поканен на интервю за работа от производителя на пинбол машини, WMS Industries. По време на интервюто, Boon си мисли, че кандидатства за работа като разработчик на игри, тъй като компанията също така произвежда и аркадни машини. За негова изненада обаче установява, че това изобщо не е така и работата, за която кандидатства, е за програмист на пинбол машини. Въпреки това, той с радост приема предложението на компанията и скоро започва работа там.

Ранни идеи за Mortal Kombat

Работата в WMS Industries позволява на Boon да създаде контакти с разработчици от гейм индустрията. Така той успява да натрупа ценни знания, които в последствие му помагат при разработването на Mortal Kombat. Там той се запознава с John Tobias, който по това време работи като графичен дизайнер. Бидейки големи фенoве на Street Fighter, двамата обсъждат как героите в играта са прекалено големи и същевременно изглеждат като изкарани от аниме. Така се заражда идеята, че за модели на героите могат бъдат използвани дигитализирани изображения. Тази идея скоро прераства в проект, след като от Midway се обръщат към тях със задачата да направят бойна игра, конкурент на Street Fighter II.

Street Fighter II

Сбъдната мечта

Първоначално по играта работят само четири човека – Ed Boon като програмист, John Tobias и John Vogel като артисти, както и Dan Forden като дизайнер на звука. Вдъхновени от екшън филма „Кървав спорт“ , Boon и Tobias искат да създадат екшън игра с участието на Жан-Клод Ван Дам. По това време обаче Ван Дам е в преговори за участи в друга игра и това пречи да бъде привлечен. В крайна сметка, двамата създават пародиен образ на Ван Дам под формата на Johnie Cage (имащ същите инициали JC) – арогантна холивудска звезда, чийто завършващ удар е ъперкът в орехчетата на противника, също като в „Кървав спорт“ .

Nut punch

Fatality

За заснемане на движенията на героите в играта, помощ оказват приятели на Tobias, които практикуват бойни изкуства. Идеята за фаталите се заражда въз основа на механиката за зашеметяване в Street Fighter. Boon споделя как зашеметяването на противник в Street Fighter му носи върховна наслада, но пък за сметка на това, когато самият той бъде зашеметен, се чувства изключително фрустриран. Предвид това, той решава да премести състоянието на „зашеметеност“ в края на рунда, като същевременно добави възможността за специално движение. Един от първите фатали, които са добавени в играта, е този на Kano. Причината за това е проста – специалното движение на Kano е изтръгване на сърцето на противника, нещо, което присъства в много класически бойни филми.

Kano

Въвеждането на фаталите предвещава бъдещия успех на Mortal Kombat. Насилието в играта привлича голямо внимание на изложенията, в които тя участва, а същевременно и набира множество последователи. Това в последствие разпалва едни от първите дебати за насилието във видеоигрите и води до въвеждането на възрастовите ограничения.

Забавни факти

Ed Boon е участвал като озвучител в няколко игри, като най-запомнящата се роля е в озвучаването на Scorpion и прочутото „Get Over Here!“ . Друг интересен факт са имената на някои от героите в играта. Tania и Sonya Blade например са кръстени на сестрите на Boon, а името на Noob Saibot е създадено чрез обръщане на словореда в презимената на двамата създатели на Mortal Kombat, Boon и Tobias.

За всичко свързано с гейминга и света на технологиите, следете Technology.bg.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Димитър Неделчев

Психолог ентусиаст, прохождащ автор и най-вече порода геймър. Към настоящия момент работя в социалната сфера, като прекарвам свободното си време излизайки с приятели, четейки книги и тренирайки.