През миналата година YouTube преустанови услугата Premium Lite, която предлагаше по-евтина алтернатива на стандартния YouTube Premium. Но сега компанията отново експериментира с нова версия на този абонамент в Австралия, Германия и Тайланд.
Според официалната информация, потвърдена от YouTube за The Verge, говорителката на компанията Джесика Гиби сподели, че се провеждат тестове на „по-различна версия“ на Premium Lite с „ограничен кръг потребители“ в тези три страни. Въпреки това, Гиби отбелязва, че на този етап няма планове за по-широко разпространение.
Цените за Premium Lite
Абонаментът за Premium Lite в Австралия, според скрийншот, споделен от певеца и автор на песни Джона Манзано в Threads, струва 8,99 австралийски долара на месец. За сравнение, стандартният YouTube Premium е 16,99 австралийски долара. При потребителите на iOS цените са по-високи – 11,99 австралийски долара за Premium Lite и 22,99 за Premium, поради 30-процентната такса, която Apple начислява за транзакции чрез своята платформа.
Едно от основните различия между новата и старата версия на Premium Lite е, че новият абонамент включва „ограничени“ реклами. Според допълнителна информация от YouTube, тези реклами може да се появяват в музикални видеоклипове и кратки филми, както и „ненатрапчиви реклами“ по време на търсене и сърфиране.
Също така, новият Premium Lite не включва достъп до YouTube Music без реклами, възможност за изтегляне на видеоклипове за офлайн възпроизвеждане или възможност за слушане на съдържание във фонов режим – същите ограничения, които имаше и старата версия на абонамента.
Блокиране на реклами
Напомняме, че YouTube започна пилотното предлагане на Premium Lite през 2021 г. в няколко европейски страни. Сега компанията продължава борбата срещу блокирането на реклами, от които основно печели приходи. Технологичната конфронтация между блокери и антиблокери е все по-динамична и ще продължи, като и двете страни се опитват да надхитрят другата.
Google насърчава потребителите да преминат към платената услуга YouTube Premium, за да избегнат проблеми с буферирането, които някои потребители с блокери започнаха да изпитват от април 2024 г. Все още остава неясно как точно ще изглеждат рекламите в новата версия на Premium Lite, но бъдещето на услугата предстои да се разкрие в следващите месеци.