YouTube Shorts Cover

YouTube Shorts – новият конкурент на TikTok вече на индийския пазар

Отговорът на Google на китайската платформа за кратки видеа TikTok вече е ясен и се нарича YouTube Shorts. Бета версията му ще бъде тествана на пазара в Индия. Засега лимитът на дължина на клипчетата ще бъде 15 секунди, а възможностите за обработка на видеата ще бъдат подобни на тези на конкурентната платформа.

Отговорът на Google на предизвикателната платформа за кратки видеа TikTok е ясен и се нарича YouTube Shorts.

Защо YouTube Shorts дебютира в Индия (най-вероятно)?

На 29.06 Индия банна TikTok и още 58 китайски приложения след ескалирал конфликт на границата на двете държави, при който 20 индийски войника загубиха живота си. Приложенията не се появяват в съответните магазини за приложения и показват съобщение за грешка на вече инсталиралите ги устройства в съответствие с директивата на правителството на Индия.

Това оставя приятно празна ниша, в която YouTube Shorts ще се опита да се намести дори като новоизгряваща звезда на хоризонта. Все пак в рамките на едно денонощие стотици милиони хора осъмнаха с един голям източник на развлечение по-малко. Според самопровъзгласилите се маниаци на тема TikTok, неговите конкуренти страдат от малък запас на филтри и ефекти, лош потребителски интерфейс, недостатъчно развит алгоритъм и липса на публика.

В блога си от YouTube обявиха дебюта на бета версията на Shorts с подробна статия. Използваха момента да напомнят на своята глобална общност, че е част от процеса по създаването и подобряването на Shorts. Началното определение за конкурента на Tiktok и Instagram Reels е следното:

„Нова, кратка форма на видео преживяване в YouTube за създатели на съдържание и артисти, които искат да снимат къси, запомнящи се клипчета, използвайки нищо друго освен мобилните си телефони.“

YouTube Shorts Example

Компанията се надява, че тъй като хората така или иначе отварят YouTube за развлечение чрез (кратки) видеа, Shorts ще бъде още една причина хората да прекарват повече време в сайта и ще вдъхнови нови и съществуващи създатели на съдържание.

За всички технологични трендове и новините, преди да станат новини, заповядайте в нашата група – Технологичното общество на България.

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

За Иванина Минкова

Вярваща в бога на постоянните въпроси и отговори, аз съм на кръстоносен поход за добавената стойност и любимият ми въпрос-оръжие е "Защо". За да отговоря на него за себе си и за всички останали, се обърнах към четенето и писането. Ето ме днес, copy, content и creative writer, за когото знанието никога не е достатъчно.