EA (Electronic Arts) станаха център на внимание в гейминг средите след поредица от новини, свързани с компанията. CEO-то на издателя, Андрю Уилсън, се оказа принуден да успокоява геймърите. Той се изказа по две от най-горещите теми: затварянето на Visceral и lootbox-овете. Ние не се чувстваме успокоени, но все пак сме длъжни да дадем възможност на EA да отговорят. С тази цел публикуваме резюме на коментара на Андрю Уилсън.
EA затвори Visceral
Припомняме, че на 18 октомври EA обявиха плановете си да затворят Visceral, да сложат край на серията Dead Space и да преработят играта за Star Wars, върху която въпросното студио работеше. Играта за Star Wars трябваше да е singleplayer adventure. От EA имат намерение да тестват играта като multiplayer, както и да вкарат микротрансакции от типа на lootbox-ове в нея. Тази новина предизвика сериозни диспути в гейминг средите относно бъдещето на игрите. От Electronic Arts, Blizzard и други гейминг студия „казват“, че бъдещето е това на микротрансакциите и мнението на феновете не е (особено) важно.
Какво наложи EA да направи въпросните промени
Според Андрю Уилсън всяко решение за затваряне на гейминг студио е трудно. Той успокои, че голяма част от служителите на Visceral ще бъдат преместени в други екипи. По отношение на идеята на EA да преработят заглавието за Star Wars, той се оправда с промени в пазара. Под промени в пазара ние разбираме, че EA не искат да остават по-назад от тенденцията да се налагат микротранзакции в игрите. Микротрансакциите от типа lootbox и други подобни заемат централно място в игри като Heroes of the Storm, Overwatch, Shadow of War, CS:GO, Star Wars: Battlefront II и други. Неотдавна множество фенове във Великобритания сезираха местната комисия за залагания да се произнесе дали lootbox-овете са хазартни игри.
EA пускат Star Wars: Battlefront II скоро
Всичко това се случва броени дни преди излизането на Star Wars: Battlefront II, в която въпросните lootbox-ове са широко застъпени. Според впечатленията на феновете от Beta-та на играта, тя до голяма степен се превръща в Pay to Win заглавие. В защита на Electronic Arts и DICE, Андрю Уилсън обяви, че DLC-тата на играта ще бъдат безплатни. Според него при закупуването на играта геймърите ще имат достъп до почти цялото съдържание. Той подчерта, че всичко в Star Wars: Battlefront II ще може да бъде отключено и чрез играене. CEO-то беше уверен, че EA ще положат всички усилия да избегнат превръщането на това заглавие в Pay to Win. Той заяви, че за EA и DICE е много важно игрите да бъдат балансирани и честни, затова ще следят внимателно за мнението на геймърите. Ние също обещаваме да следим темата с повишено внимание, както досега.
За десерт сме оставили два надъхващи клипа за Star Wars: Battlefront II