След бурните вълнения от изминалата година покрай затрудненията с осигуряването на приходи, свалянето на клипове без причина и редица други проблеми с най-големия сайт за видеоматериали в света, социалният гигант прави нови промени в YouTube, свързани с монетизирането и одобрението на рекламодателите.
Новите промени в YouTube гласят, че създателите трябва да натрупат 4000 часа време на гледане в течение на 12 месеца и да достигнат до 1000 абоната, за да се присъединят към Партньорската програма на видео гиганта и да се класират за получаване на приходи. Това е голяма промяна в сравнение с предишните правила на компанията, въведени миналата година, които позволяваха на всеки канал с 10 000 показвания да кандидатства.
Промяната ще създаде по-малко конкуренция между създателите. Ще се ограничи и броят на отговарящите на условията за пускане на реклами в каналите им. За тези, които публикуват четири или пет видеа на седмица, натрупването на време на гледане и абонати няма да е трудност. Тази промяна също така има за цел да отсее по-качествените материали, които привличат по-голяма публика. Въпреки че всичко това би донесло само позитиви за развитието на платформата в дългосрочен план, много потребители останаха огорчени.
Youtube пусна и официално становище в опит да се аргументира: „Въпреки че тези промени ще засегнат значителен брой канали, 99% от засегнатите са направили по-малко от $ 100 на година през последната година, като 90% от тях са спечелили по-малко от $ 2.50 през последния месец.“ Основният довод тук е, че каналите, които не покриват новите изисквания, не са печелили особено много и преди промяната, съответно няма да са толкова засегнати.
Все още не е ясно дали тази промяна ще засегне и всички частни мрежи, които също предлагат партньорска програма. Но се очаква и техните критерии да бъдат завишени.
Другите промени в YouTube гласят, че всички големи канали, участващи в преференциалната програма, вече ще получават ръчно одобрение на клиповете, качени до момента. Видеоклиповете ще минават през потвърждение, за да се гарантира, че следват указанията, съобразени с рекламодателите. Ръчното преглеждане на предпочитаните от Youtube канали ще приключи до средата на февруари в САЩ и до края на март в другите държави.
YouTube също така обяви, че изгражда системи, за да осигури по-голяма прозрачност и по-лесен контрол над показването на рекламите. Системата ще позволи на рекламодателите да „изразяват мнението си относно подходящите разположения на марката им, като същевременно има място за постигане на компромиси“. Другите промени включват работа с външни доставчици за създаване на отчети за проблеми с търговската марка.
Промените със сигурност са доста значителни, а реакцията на потребителите е емоционална, може би, защото всичко това им изглежда като удар под кръста, но нека припомним, че това не е първата промяна на критериите. Допреди 5 години много малък процент от създателите на клипове в платформата можеха да се присъединят към партньорската програма. През последните 2 години Youtube отвори вратите си за много повече създатели, които можеха да печелят от платформата, без значение дали са малки, или големи канали. Това малко или много доведе до насищане с нискокачествени клипове, спамъри и видеа с несъобразени материали.
Какво мислите вие? Имате ли канал в Youtube и тези промени засяга ли ви лично? Смятате ли, че всичко това е за едно по-добро бъдеще или Youtube най-накрая вдигна ръце от каналите, които не им носят доходи? Споделете в коментарите!