И причините за това не са в работливото човече, а в пазарната стратегия на Nintendo.
Сигурно сте разбрали – Pokémon Go отстъпи лидерството си в гейминг индустрията на новия Super Mario Run. След шумния старт преди седмица, когато за първия си ден в App Store новата игра бе свалена 2 850 000 пъти, обаче добрите новини за Супер Марио се изчерпаха. За сравнение, Pokémon Go имаше „само“ 900 000 изтегляния на старта. Новият Марио много бързо оглави класациите, но донесе печалба само в 14 държави. В резултат на това, след старта му, акциите на Nintendo на токийската борса се понижиха с 4,24%, което е загуба на около 2 милиарда долара пазарна капитализация за компанията. След новините за печалбите от покемоните през 2016 г., се очакваше устременото човече, с което са израснали поколения, да донесе още повече парички, но това за момента не се случва.
Лош, лош, лош маркетинг
Основният проблем пред новата рожба на Nintendo е сравнително високият процент лоши отзиви, които получава от геймъри, плюс три основни проблема, свързани с достъпа до нея и начина, по който се предлага на пазара. Първият е необходимостта от постоянна Интернет връзка за да бъде играна. Това, при лимитираните обеми на данни от мобилните оператори, автоматично води до загуба на интерес и фенове. Другите два проблема са маркетингови и за тях Nintendo би трябвало да бъде наясно, преди да избере този начин на предоставяне на играта на потребителите.
Накратко, става дума за това че първо, геймърите масово са недоволни от ограничената част от играта, която само 3 нива е безплатна и второ, още по-голяма част от тях смятат, че исканите за достъп до следващите нива $ 9,99 са прекалено много. Тези гафове означават, че Nintendo не е направил достатъчно добро проучване на навиците на потенциалните потребители на играта и на тяхната готовност да платят, което е пряко свързано с удовлетвореността им от продукта, а и със спецификите на пазара. Няма да се отклоняваме в подробности, но това са две пазарни катастрофи, които би предвидил и би опитал да избегне всеки студент по маркетинг.
Така или иначе, броят сваляния на Super Mario Run ще продължи да расте, ще растат и печалбите от него, макар очакванията са само около 10 % от играчите да прежалят парите за 4-21 ниво. Със сигурност обаче, гейминг компаниите ще извлекат поука от начина, по който Супер Марио не успя да постигне програмата си максимум и да събере супер много парички за Nintendo. Технологичен шок или маркетингово недоглеждане – в случая няма значение.