От английското независимо студио за разработка на игри Ninja Theory, най-накрая обявиха датата на излизане на новата им игра Hellblade Senua’s Sacrifice. Това е 8 август 2017 година и честно казано, нямаме търпение да се докопаме до нея. Hellblade ще се разпространява само като дигитален продукт за PC и PS4. Създателите на DMC: Devil May Cry споделят, че Hellblade е „независимо ААА заглавие“. Според разработчиците, играта ще предостави изключително високо качество, достойно за ААА заглавие. То обаче ще бъде побрано в „половината размер“ и съответно ще стигне при нас на половин цена, а именно – €29.99.
Съдържание
Какво е Hellblade Senua’s Sacrifice?
Играта е базирана на келтската и скандинавска митология и се разказва за премеждията на младата Сенуа през подземния свят. А защо е там? Ами, за да спаси душата на любимия си, разбира се. На нас това кратко описание ни напомня за не-толкова-скандинавската легенда за Орфей, който слиза в подземното царство, за да спаси любимата си Евридика. Както знаем, историята на Орфей не завършва щастливо. А нещо в заглавието на играта ни навява на мисълта, че е твърде възможно и тук да не видим розов край със сърчица и херувимчета. Самите Ninja Theory определят играта като „пътуване през ада, пречупено през призмата на лудостта“. С помощта на всички трейлъри, както и от дневника на разработчиците, може да навлезете по-надълбоко в света на Сенуа. Горещо препоръчваме да разгледате видео дневника, където има изключително интересна информация за концепцията на играта, нейната история, света на Сенуа, нейната психоза, както и куп други факти. Като например това, че студиото работи активно с психолози, както и хора с психически заболявания, така че да може да пресъздаде усещанията на Сенуа възможно най-реалистично.
И нека бъде… звук!
За да се потопите възможно най-дълбоко в изживяването, наречено Hellblade Senua’s Sacrifice, ще е добре да имате хубава аудио система или слушалки. Аудио инжeнерите на играта са създали интересна система за пресъздаване на триизмерен стерео звук с помощта на блупринтите в Unreal Engine. Целта е играчите наистина да влязат в ролята на главната героиня. Да виждат каквото вижда тя, да чуват каквото чува тя, да почувстват това, кето чувства тя. Разработчиците дори са създали ниво, което е в пълен мрак и единственият ви ориентир ще бъдат гласовете, които Сенуа чува. А те, както става ясно, не са никак малко. Това е възможно, тъй като звукът в играта се записва със специален микрофон с два приемника, който симулира човешкия слух. Препоръчваме ви да изгледате следващото кратко видео, за да добиете представа колко яко всъщност е това. И най-добре си сложете слушалките.
Опасно е да ходите сами, носете си меч
Както изглежда, в Hellblade Senua’s Sacrifice ще ви се наложи и да поизтупате праха от някой и друг враг. Но пък и не вярвам някой да си е представял, че „приключение из подземния свят“ включва разходка и пикник със сандвичи и домашна лимонада. И тук отново от Ninja Theory ни представят интересна концепция:
„Целта и предизвикателството в Hellblade беше да предадем на играчите всичката необходима информация, без да използваме визуален HUD“ (бел. а. Hed-up Display). „Затова и цялата информация трябваше да бъде предоставена визуално и чрез звук“. Това ще рече, че всеки детайл ще носи информация за състоянието на героинята ни – от добре познатото ни затъмняване, пулсиране и „кървене“ на екрана, когато жизнените сили на Сенуа намаляват, до възгласите и дори гримасите на лицето ѝ.
Ръководителят на екипа за визуални ефекти, Марк Слейтър, споделя, че всяка атака в играта има своята сила, нанесени щети и ефект. Намаляването на жизнените сили на враговете ви ще бъде представено посредством образуването на все повече рани по техните тела. Неведнъж ще ви се наложи да се изправите и срещу повече от един противник едновременно. В тези ситуации от студиото съветват, че внимателното позициониране и добрата преценка на времето на атаките ви, ще бъде ключово за крайния успех.
Дерзайте
За капак искаме да ви оставим с още малко от звуците в Hellblade Senua’s Sacrifice. Саундтракът на играта звучи меко казано „лудница“ (pun intended). Ние се отправяме към официалния сайт за pre-order и бъдете сигурни, че дойде ли 8 август, ще споделим първите си впечатления от играта. Вие какво мислите? Какво от играта ви се струва, че ще бъде най-впечатляващо? Споделете с нас в коментарите!