Google anti-tracking добавка за Android
В момента Google anti-tracking добавка е в процес на разработка, твърдят източници на Bloomberg.
Технологичният гигант работи над anti-tracking функция за Android, която има за цел да осигури повече лично пространство на потребителите. На този етап Google все още проучва как да ограничи лимита на събиране на данни от трети страни. Например, Apple са заложили такава възможност в новата версия на iOS (14.5). За разлика от тях обаче, Google не желае да ограничи напълно събирането на данни. Компанията цели да намали обема данни, който партньорите ѝ събират…
Apple ще задължи разработчиците да отправят запитване до всеки отделен потребител. Той трябва да посочи дали иска неговата информация да се събира в Advertisers code (или накратко партньорски кръг на компанията). В случай, че потребителят се съгласи, партньорите на Apple от Advertisers code ще следят активността му. Следенето включва и различните сайтове и приложения, които потребителят посещава. Така той ще получава реклами, които са подходящи за него, на база събраната информация.
Ще има ли недоволни?
Както се досещате, няма как всички да са доволни от подобно решение. Да вземем за пример Facebook и Instagram. Те са алармирали разработчиците на Apple, че тези действия може да повлияят негативно на приходите от реклами. Партньорите на Facebook също предлагат реклами, чрез които спонсорират платформата.
За разлика от Apple, Google няма за цел да задължи разработчиците да питат всеки потребител дали дава съгласие да получава реклами от трети страни. Технологичният гигант иска потребителите да получават реклами главно от партньорите му.
Ако новината ви е интересна и желаете да споделите мнението си за нея, може да направите това в нашата официална фейсбук група Технологичното общество на България. Тук обсъждаме най-горещите новини от света на технологиите. Ако пък искате да научите какво се случва с личните данни на потребителите в интернет, то може да прочете как бот в Телеграм продава данните на Facebook потребители.