Ако не знаете, Call of Duty e поредица компютърни игри, която излиза ежегодно от 2003 година и вече наброява над 13 различни игри с продадени над 250 милиона копия и над 15 милиарда долара печалба – повече, отколкото има в цяла Никарагуа. И ако допреди няколко години това беше най-популярната игра за геймъри, които искаха да играят екшън от първо лице в мултиплеър, то последните няколко издания не бяха посрещани особено радушно от феновете на играта.
И точно в годината след едно от по-неуспешните издяния, Activision Blizzard планират да създадат… филмова вселена, базирана на Call of Duty игрите.
Кратка история на Call of Duty
Ако не сте прекарали последните 13 години в пещера, изолирани от всякакви гейминг новини, няма как да не сте чули поне веднъж някой някъде да спомене Call of Duty. От просто „поредната игра“, тази поредица бързо се преверъна в еталон за добре направен „шуутър“. В последствие прерасна в еталаон за идеално направен мултиплеър, а в последните си итерации – за „това се случва когато изкарваш същото нещо година след година и не се казваш FIFA„.
Но все пак някога игрите бяха добри, фокусирани върху истории от Втората световна война. В тях те успяха да представят войната от няколко гледни точки – американската, британската, и изненадващо – от руската. Макар и да не блестяха с прекалена оригиналност, игрите бяха увлекателни и бързо спечелиха фенове. Имаха интересна история и увлекателен геймплей за времето си. Именно тези фактори, както и доста доброто пресъздаване на военните условия, без да се изпада в прекален реализъм, допринесоха за големия успех на играта.
След няколкото заглавия, посветени на Втората световна война, прозиводителите се усетиха, че темата започва малко да се изчерпва, и пренесоха игрите в по-скорошни бойни действия. Излязоха няколко игри, които покриха истории от студената война, както и поредица, която се занимаваше с „по-модерни“ конфликти. В последните години франчайза се премести в бъдещето, където патакламата се развиваше дори в космоса.
През цялото това време, макар и игрите да имаха все по-добре направена и интересна история, повечето хора заложиха на тях заради мултиплеър изживяването. Въпреки че не се превърна в e-спорт по подобие на Counter-Strike, Call of Duty доби огромна популярност, както сред играчите на компютър, така и сред конзолната публика.
Планове за филмова вселена
Още през 2015 Activision сформираха специално студио, което да се занимава с филмови и ТВ проекти. И докато първата задача бе да продуцират сериал по играта Skylanders, който излезе миналата година в Netflix, още с формирането на студото те обявиха, че създаването на филмова вселена в Call of Duty света ще е един от техните приоритети. Самото студио се ръководи от Стейси Шер и Ник ван Дайк. И двамата имат опит в Холивуд – Шер е продуцирала The Hateful Eight, Django Unchained и Contagion, докато Ван Дайк е работил в Дисни по време на придобиването на Marvel и LucasFilm.
Ето какво казаха те в интервю за британския Guardian:
„Разписали сме много години… Събрахме група сценаристи, за да обсъдят каква да е насоката ни. Ще има филм, който ще е като Black Ops, тип „историята зад историята“. А серията „Modern Warfare“ разглежда какво е да водиш война, докато целият свят гледа. Освен това – може би нещо хибридно, как се ръководят тайни операции, докато имаме стандартен конфликт“, сподели Шер.
„Ще имат [филмите] същата високо енергийна естетика като игрите, но няма да са буквално пресъздаване. Ще са много по-общи, по-глобални, подобни на това, което Marvel създават“ добави ван Дайк
Филмите по компютърни игри
Филмовата индустрия от доста време е хвърлила око на компютърните игри. Те са успешни, имат голяма аудитория, и тази аудитория е вече свикнала да дава пари за електронни забавления. И въпреки този почти сигурен пазар, за момента филмите по игрите успяват да стигнат най-много до ниво „приемливи“. Все още никой не може да налучка правилната формула, дори след многобройни опити. И това е въпреки факта, че самите игри вече имат изградена история, изграден визуален стил и изградена формула, по която да се развие действието.
Наскоро Microsoft се опитаха да навлязат в ТВ средите със сериал за изключително популярната в Щатите поредица Halo. Но дори след първите тестови прожекции, критиката не се изказа ласкаво за продукцията. Впоследствие и самите фенове не приеха добре сериала, и той така и не получи продължение.
С оглед на всичко това, намерението на Activision Blizzard да създадат редица филми по поредица с милиони фенове по света, изглежда меко казано амбициозно. Скептиците сред нас вече обричат проекта на провал, но надеждата да бъдем изненадани приятно винаги остава.