Facebook разделя постовете на рекламодатели и издатели от постовете на семейството и прилятелите ни. Това може да се окаже голяма промяна, както за обикновения потребител, така и за бизнеса. Към момента това се изпробва в шест страни: Словакия, Шри Ланка, Сърбия, Боливия, Гватемала и Камбоджа.
Вижте още за рекламата във Facebook
Съдържание
Explore feed
Наскоро Facebook интегрира новo меню наречено Explore feed, за да може там да виждаме рекламни постове, които не сме харесали и не следим. В гореспоменатите държави, където все още се изпробва разделянето на така наречения news feed поток, дори и потребителите да харесат рекламни или бизнес страници, последните пак ще си останат на същото място – в Explore Feed.
Android
iOS
Единственото изключение, както може да се досетите и сами, са платените постове. В основния news feed ще виждаме, освен от близките ни, само публикации от издатели и рекламодатели, които си плащат.
Последствия за издатели и потребители
Последствието за обикновения потребител ще бъде това, че ще вижда само постове от близки и такива, които ще са платени. Повече потърпевши ще бъдат тези, които се опитват публикациите им да достигнат до възможно най-много хора, още известно като reach. Промените могат да доведат до спадането му с повече от две трети, което ще бъде катастрофално за някои издатели. Това вече се наблюдава в страните, в които се провежда теста.
За по-големи сайтове, които имат различни начини на комуникация с читателите и клиентите си, няма да бъде чак толкова фатално, колкото за по-малките, които разчитат основно на Facebook.
Анализатори твърдят, че това е типична Facebook игра: първо ти дават безплатен нелимитиран reach (organic reach), после те карат да си плащаш за него, а след това да си платиш, за да можеш да достигнеш до когото и да било.
Гледната точка на Facebook
Adam Mosseri, който е начело на news feed, настоя, че промяната ще бъде само тест. От Facebook нямат намерение промяната да става голбална. Първоначално ще изследват желанието на потребителите, дали предпочитат на едно или две места да виждат публичните и личните постове. От социалната мрежа ще вземат предвид потребителското мнение и след това ще преценят дали си заслужава идеята.
Facebook разделя рекламните постове от личните, защото има потребители, които предпочитат да не виждат рекламите, а само постове от близки хора. Мисията на социалната мрежа е да свързва хората с постове, които те намират за значими. За да разберат дали по този, нов начин потребителите ще бъдат по-удовлетворени, от Facebook са решили да изпробват дали ще се получи.
Всички можем да разберем, дори и от една статия или ако само се замислим, колко мощна може да бъде една реклама във Facebook. Какво ще решат обаче от най-голямата социална мрежа в света, остава да разберем.