Илън Мъск иска да прекрати разходите за застраховка и поддръжка на автомобили. От Тесла разкриха, че вече изпробват тестово тази практика.
Покупката на автомобил е само началото на разходите по вашия автомобил. В САЩ стотици долари отиват по застраховката на колата всеки месец, а след това още хиляди за поддръжката й.
От Тесла искат да променят това. На пресконференция компанията разкри, че иска да предложи модела „плати една цена“, който ще включва както застраховката, така и поддръжката по време на цялия живот на автомобила.
Съдържание
- 1 Тесла вече тества този бизнес модел в Азия
- 2 Автомобилите Тесла с автоматично управление участват в 40% по-малко пътни инциденти
- 3 Тесла планират да инсталират хардуер, необходим за напълно автономно управление на всичките си превозни средства по някое време тази година
- 4 Въпреки загубите си за последното тримесечие на 2016г., Тесла се опитват да изпълнят плановете си за производство на автомобили за тази година
Тесла вече тества този бизнес модел в Азия
В момента застрахователните компании подписват полиците с Тесла, които им плащат в аванс и после включват разходите в цената на автомобила. Изпълнителният директор на Тесла, Елън Мъск обаче даде да се разбере, че компанията му би изпробвала всички възможности. „Ако разберем, че застрахователните компании не получават достатъчно пари в сравнение с риска за автомобила, ние ще ги осигурим, ако се наложи“, каза той по време на пресконференцията, пише Elektrek. „Но смятам, че застрахователните компании ще изчисляват правилно риска за автомобилите Тесла.“
Автомобилите Тесла с автоматично управление участват в 40% по-малко пътни инциденти
След като през 2014 г. Тесла внедриха функцията за автоматично управление, която помага на шофьорите при каране по магистрали, автомобилите на компанията започнаха да участват в 40% по-малко пътно-транспортни произшествия. Така твърди бюлетинът на Националното управление на безопасността по автомагистралите. Това изследване се наложи след инцидент през май 2016г., в който автоматично управляван автомобил Тесла се сблъска с каравана и уби водача ѝ на място. Тесла заключиха, че автопилотът не е забелязъл белия цвят на караваната на фона на небето. След няколко месеца компанията пусна ъпдейт на софтуера, който според Мъск би предотвратил инцидента.
Тесла планират да инсталират хардуер, необходим за напълно автономно управление на всичките си превозни средства по някое време тази година
Фаталният случай през май миналата година е единственият известен, който се е случил по време на автоматично управление на автомобил Тесла. Компанията твърди, че техните автомобили са изминали общо над 200 милиона мили. Средно хората зад волана изживяват фатален инцидент на около 90 мили каране според Управлението по безопасност.
Тесла смятат да започнат доставката на автомобила си Модел 3, който струва 35 000 долара – най-евтиният електрически автомобил на пазара – по някое време тази година. Компанията вече е получила почти 400 000 поръчки. Елиминирайки неизвестните чрез включването на застраховката и поддръжката в цената, предложението става още по-примамливо за купувачите.
Въпреки загубите си за последното тримесечие на 2016г., Тесла се опитват да изпълнят плановете си за производство на автомобили за тази година
Тесла все още не са разкрили кога смятат да включат тази опция за американския пазар или пък колко ще струва. Компанията не отговори на молбата за коментар по този въпрос.
Идеята на компанията беше обявена по време на пресконференцията, на която освен това бяха обявени и тримесечни загуби, по-големи от очакваните на Уолстрийт. Тесла се борят да постигнат набелязаните цели за изработка на автомобили за следващите няколко месеца, което притеснява някои анализатори.
От компанията също така посочиха, че търсят места за още три Гигафабрики, което ще ѝ помогне да увеличи производствения си капацитет. Фабриката на компанията в Невада, която все още не е завършена, в момента произвежда акумулатори за автомобилите й.