Популярната платформа за стриймване на видеоигри Twitch доминира в своите води вече доста време. Компанията реши да направи стъпка към разрастване и планува да започне продажбата на електронни игри тази пролет.
Интересното е, че ще предлага услугата като вариант да се пазарува директно от канала, през който гледаме някой стрийм. Това ще даде част от приходите на съответният човек, който ни предоставя частица от своето гейминг изживяване и коментари.
Какво да очакваме от Twitch?
Този ход отваря врати към нови източници на приходи както към компанията, така и към своите броудкастъри (по-просто казано – хората, които гледаме как играят). Партньорите, през чиито канали ще пазаруваме, ще получават 5% от продажбата, дошла от техен канал. 70% от сумата ще отива за създателя на играта. Това открива интересни и вълнуващи опции както за големи, така и за малки издатели на електронни игри. По този начин те могат да привлекат хиляди, дори и милиони очи към своите заглавия с прост бутон „купи“.
Потребителите, които пазаруват през платформата на Twitch ще получават и допълнителни глезотии. Покупки от техният магазин ще бъдат придружени от различни „кошници с изненади“ като емотикони, значки, achievements (постижения) както и валута в самата платформа. Това би трябвало да се хареса на милиони Twitch потребители.
Значителна бройка издатели на видеоигри вече са подписали договор с компанията за продажба на техните заглавия през платформата. По-известни и значими компании са Ubisoft, Telltale Games и Paradox Interactive, както и студия като Vlambeer и tinyBuild. За сега липсват имената на Activision, Square Enix и Bandai Namco. EA (Electronic Arts) се предполага, че няма да прояви интерес заради своята собствена платформа Origin.
Важно е да отбележим, че едни от най-популярните игри в тази платформа са публикувани от компании, които все още нямат планове да продават своите продукти чрез Twitch. Сред тях са League of Legends, Dota 2 и Counter-Strike: Global Offensive. Това може би ще се промени с времето. Други потенциални промени биха могли да бъдат спадове в гледанията на тези игри и повишение на популярността на други, поради опцията зрителите да получат отстъпка или подарък от съответният канал. За сега възможностите са много и можем сам да гадаем накъде ще потръгне компанията след тази стъпка.
Това е директно предизвикателство към Steam.
Този ход може да промени взаимоотношенията между създателите на игри и техните разпространители. Компаниите, които всъщност създават игрите ще имат възможност да сключват сделки с конкретни популярни стриймъри и да заобикалят издателите изцяло. Всъщност, подобни договори вече съществуват, но рядко и в незначителен мащаб. Бутонът „купи“ в канала на многомилионно гледан стриймър би спестил доста разходи на една компания и би и дал нужната реклама. По този начин Twitch може да се превърне в значителна сила на пазара за продажба на електронни игри.
От тази гледна точка, плановете на Twitch изглежда са едно от най-големите предизвикателства към Steam. Платформата за продажба на игри от Valve определено не е единственото място за пазаруване на електронни игри, но със сигурност е най-влиятелното и голямо. Клиентската им база наброява десетки милиони потребители.
Възможността за покупка на игри през Twitch ще стартира тази пролет, но от компанията не са потвърдили точна дата. Игрите ще стартират с английски заглавия и цените ще са в щатски долари. По-късно се очаква това да се промени по региони.