BANG & OLUFSEN

BANG & OLUFSEN стана на 100 години

Датската аудио марка Bang & Olufsen отбелязва важно събитие: 100 години от оформянето на начина, по който светът възприема звука. Този вековен момент не е ретроспекция, а смела стъпка напред – към затвърждаването на основополагащото вярване на марката, че срещата на технологията с изкуството създава нещо наистина необикновено.

С навлизането на марката в новия век тя продължава да създава неподвластни на времето преживявания, които обединяват иновация, майсторска изработка и дълъг живот на продуктите.

„През 1925 г., когато Peter Bang и Svend Olufsen основали тази компания, те не просто създавали технология – те били водени от „безпогрешно желание да създават само най-доброто… непрекъснато търсене на нови пътища.““ Днес, век по-късно, същият този дух ни движи напред във всичко, което създаваме: всеки говорител, всеки ръчно изработен детайл и всяка смела крачка в бъдещето”, каза Kristian Teär, CEO на Bang & Olufsen и продължи:

„Bang & Olufsen винаги е представлявала нещо повече от звук – това е стремежът да водиш начина, по който хората живеят с технологията и постоянното преследване на необикновеното. Ние създаваме култура – оформяме начина, по-който хората преживяват музиката, дизайна и майсторството на изработка през поколенията. Най-ценените ни продукти са създадени, за да бъдат обичани, възстановявани и предавани нататък. Те носят своите истории и спомени от едно поколение на следващото. Това е нещото, което ни свързва през времето и което ще вземем с нас в следващия век.”

BANG & OLUFSEN

От фермерски произход до глобално влияние

От най-ранните радиа, сглобени във ферма в Струер, Дания до днешните свързани аудио системи, Bang & Olufsen налага идеята, че стойността на иновацията и майсторската изработка остават за дълго. От първия продукт на Peter and Svend – „Eliminator“, който позволява на радиоапарати, захранвани от батерии, да работят с ток от електрическата мрежа (1925), до елегантното радио Beolit 39 (1939), скулптурирания телевизор Beovision 1 TV (1967) и иконичния грамофон Beogram 4000 (1972) Bang & Olufsen създаде наследство, което превръща аудио-визуалните продукти в красота, чието място е в дома – където майсторството и формата са неделими от представянето.

BANG & OLUFSEN

Изпреварила времето си с десетилетия, датската аудио марка предсказа свързания дом и разработи системата Beolink (1986); напълно интегрирана система за няколко стаи, която позволява безпроблемно предаване на музика и телевизия в различни помещения с лесно контролиране. А с озвучителното тяло Beolab 90 (2015), Bang & Olufsen постави нови стандарти по отношение на адаптирането на музиката към пространството и слушателя – иновации, които продължават да вдъхновяват индустрията.

Основа за следващия век: Luxury Timeless Technology

С навлизането на Bang & Olufsen в своя втори век съществуване марката задълбочава фокуса си върху усъвършенстваната изработка, запазвайки своите дизайнерски икони и разработвайки технологии с цел, които са създадени да останат – сигнал, че модерният лукс е дефиниран не само от звук и естетика, но и от запазваща се стойност.

Програмата Atelier дава пример за тази визия като добавя ексклузивен слой на артистичност към подбрана селекция от най-почитаните продукти на Bang & Olufsen. Чрез уникални покрития, персонализация и екстремно лимитирани издания – като последния Beolab 90 Titan Edition – Atelier трансформира притежанието в дълбоко персонално изразяване на вкус и индивидуалност. Всяко произведение се превръща в дългосрочно наследство, което отразява както идентичността на клиента, така и непоколебимия стремеж на марката към майсторска изработка и върхово качество.

В програмата Recreated Classics (Пресъздадени класики), наследството от продукти на Bang & Olufsen са педантично пресъздадени и погледнати през призмата на съвременния начин на живот. Икони като Beogram 4000 и Beosound 9000 са не просто репродуцирани, но и произведени чрез използването на съществуващи компоненти с десетилетна история. Това удължава живота на съществуващите продукти и подобрява преживяването с обновена технология и безпроблемна свързаност, така че те лесно да бъдат интегрирани в съвременните домове. Тези произведения на изкуството запазват емоционалния резонанс, качеството на физическо взаимодействие и скулптурната красота, които са ги направили неостаряващи на първо място. Това не са реликви от миналото, а живо дизайнерско наследство – преродено, за да могат новите поколения да му се наслаждават и ценят.

За Bang & Olufsen иновацията е смислена, когато се простира във времето. Представянето на всеки нов продукт е оформено от амбицията за дълговечност, цикличност и непрестанна еволюция на преживяванията – създадени, за да бъдат обичани, възстановявани и предавани на следващите им ползватели. Инициативи като първия в света Cradle to Cradle® Certified Bronze говорител – Beosound Level – демонстрират как високата класа и естетическата перфектност могат да съществуват в едно с дълбоко уважение към майсторството, грижата и традициите. Днес, девет нови продукта – включително най-новия саундбар Beosound Premiere – са Cradle to Cradle Certified® Bronze, с бъдеща амбиция за постигане на всеобхватно сертифицирано продуктово портфолио.

„От ранните радиоапарати, създадени във ферма в Струер, до днешните свързани аудио системи, нашата амбиция винаги е била да създаваме технология, която вълнува хората и остава във времето. В сегашния забързан свят най-важната иновация може да не е създаването на следващото голямо нещо, а да останем адекватни, обичани и почитани. Чрез програми като Atelier и Recreated Classics ние празнуваме майсторството, което е извън времето и създава обекти, които могат да бъдат възстановявани, преосмисляни и предавани през поколенията. Истинският лукс може да бъде изключителен, отговорен, красив и траен,” каза Kristian Teär и заключи: „Следващият век красив звук започва сега.”

Стогодишната програма: Празнуваме 100 години Bang & Olufsen

За да отбележи вековния юбилей, Bang & Olufsen разкри плана си за празнуване, който ще продължи цяла година – истинска почит на века на отличен дизайн и креативни открития:

  • Глобални събития и изложби: Серия от потапящи преживявания в световните културни столици – от Копенхаген, през Шанхай до Токио, Сеул, Ню Йорк, Лондон и Париж – изследване на пресечната точка на звук, дизайн и култура.
  • Книга на звука и визията (2026): Изчерпателна хроника на 100 години Bang & Olufsen дизайн, иновация и културно влияние.
  • Турове в Струер (2026): Изследване на родното място на марката с ексклузивни турове и архивни преживявания.
  • Колекция аксесоари: Курирани лайфстайл предмети, които почитат осезаемата красота на дизайнерското ДНК на Bang & Olufsen.

За повече информация относно празнуването на Bang & Olufsen, посетете официалния им сайт тук.

 

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Ивелина Георгиева

No matter how far you run, you can never truly escape, everything catches up to you at the end and when it does, it usually kicks your ass.