Маратонките X-CAT DISC имат дискове вместо връзки
Немският производител на луксозни автомобили BMW прави не само изключително комфортни коли, но и също толкова добри мотоциклети, както и двигатели. Наскоро стана ясен любопитният факт, че компанията опипва нова и неочаквана за потребителите ниша на пазара: спортните обувки.
Гигантът в автомобилния сектор заработи в тясно сътрудничество с производителя на спортни стоки Puma, а резултатът от това партньорство е нов модел маратонки за бягане. Те съчетават футуристичния дизайн на серията DISC с аеродинамичната сила и ефективността на BMW. Разработчиците са черпили вдъхновение от най-иновативните концептуални модели на автомобилния производител – GINA Light Visionary. Gina вдъхновява дизайнерите да направят външната страна на обувката от безшевна материя, която се разтяга – като шасито на автомобила.
По-подробно маратонките X-CAT DISC се изработват, като слой от разтегливата супер лека материя GINA се изрязва с лазер. Този тип производство премахва нуждата от шевове и позволява на обувката да обхване плътно крака като „втора кожа“. Вместо традиционните връзки се използва въртящ се диск, който издърпва вътрешни нишки, които отварят и затварят обувката.
В свое изявление, качено на сайта на германския производител, Adrian van Hooydonk, старши-президент на BMW Group Design, обясни специалния подход за създаване на интересния продукт: „Ние обръщаме внимание на всеки аспект в производството на една обувка, а след това си го представяме наново.“
BMW X-CAT DISK първоначално се предлагаха само в избрани магазини на PUMA. Те излязоха на световния пазар точно на първи юли и в момента все още могат да бъдат закупени. Справка в онлайн магазините на производителя на спортни стоки установи, че в САЩ маратонките се продават за около 135 долара, а във Великобритания цената им е около 179 британски паунда.
Това не е първата колаборация между BMW и света на модата: през 2014 г. автомобилната марка си партнира с модния могъл Луи Вутон и заедно създадоха колекция от луксозни чанти за пътуване. И в двете партньорства автогигантът си партнира с компании, които имат сходни ценности и мисия, и така успява да затвърди имиджа си на гъвкава, динамична и иновативна компания.