100 милиона норвежки крони или около 11,7 милиона долара глоба за Grindr налага Норвежкият орган за защита на данните. Причината е незаконно споделяне на лична информация на рекламодатели за потребителите на Grindr.
Миналия януари Норвежкият потребителски съвет подаде три жалби срещу компанията за споделяне на лична информация с рекламодатели. Данните включват местоположение на потребителите и информация за устройството, което използват. Сред тези рекламодатели е и компанията за мобилни реклами на Twitter – MoPub. Оказва се, че свързването на споделената лична информация за дадено физическо лице може да показва сексуалната му ориентация без негово съгласие. Немалката глоба за Grindr идва след като норвежкият орган за защита на данните предприема действия заради търговските му практики.
Grindr има срок до 15 февруари да коментира решението на Норвежката институция
„Ние непрекъснато усъвършенстваме практиките си за поверителност. Обмисляме променящите се закони и разпоредби за поверителност. Очакваме с нетърпение да започнем ползотворен диалог с Норвежкия орган за защита на данните“,
гласи изявление на вицепрезидента на Grindr по бизнес и правни въпроси Bill Shafton.
Приложението не е особено известно в обществото с грижа за сигурността на своите потребители
През април 2018 г. Grindr бе хванат да споделя ХИВ статусите на потребители с две други компании, като впоследствие преустанови тези свои действия. През октомври излезе информация за друга лоша уязвимост. Всеки, който разполагаше с имейл адреса ви, можеше да осъществи достъп до вашия акаунт.
Grindr има нов собственик от март 2020 г. След като правителствен комитет на САЩ изрази опасения за националната сигурност, приложението бе продадено от китайските му собственици на инвеститорската група San Vicente Acquisition.
Ако темата за търговия с личните данни Ви интересува, вижте от какво точно печелят Интернет компаниите. Припомняме, че от 2017 година Google вече следи и офлайн покупките ни.
Ако сте потресени от наученото по темата или знаете още повече по нея, заповядайте да я коментираме в нашата Facebook група „Технологичното общество на България„.