Ето че мина и поредното събитие, организирано от фондация Digital4 – Digital4Varna 2023 Next Level SEO & Social Media Conference, която се състоя на 24.06.2023 г. в хотел Черно море в град Варна. Основната идея на конференцията е да бъде платформа за споделяне на знания, добри практики и контакти.
Digital4 инициативите са обединени в проекта на Internet Media Group и Европейската асоциация на дигиталните експерти (EURODEA), наречен Digital4Bulgaria. Идеята за него се заражда с конференцията Digital4Plovdiv през 2016 година, а през 2018 година негов домакин става и град Варна, след това постепенно домакините се увеличават, за да достигнат до десет през 2023 година. Мисията на проекта е да подпомогне развитието на дигиталния бранш в България, създавайки добавена стойност за общността и помагайки за дигиталната трансформация на бизнеса.
Основните теми на конференцията бяха SEO, AI, различните видове видео реклама, LinkedIn и бъдещите тенденции в дигиталния маркетинг. Акцентите в програмата бяха предизвикателствата, които поставя изкуственият интелект (AI), стратегиите и начини за използване на Machine Learning за постигане на максимални резултати. Специално внимание беше отделено на възходът на видео съдържанието, както и на бъдещето на социалните мрежи и бизнес стратегии за изграждане на бранд и достигане до по-млада аудитория в платформи като TikTok.
По традиция Technology.bg беше медиен партньор на Digital4Varna 2023 и е време да споделим нашите впечатления, събрани от Ивелина Георгиева.
Ето и нашите впечатления от Digital4Varna 2023
Здравей Иве, как оценяваш нивото на организация на събитието?
Ивелина: Мисля, че организацията на Digital4Varna беше на ниво, организаторите се бяха постарали посетителите да се чувстват удобно, имаше табели до конферентната зала, вода и кафе за всички.
Кои лекции избра да посетиш и защо? Колко полезни бяха?
Ивелина: Присъствах на всички лекции, защото от всяка от тях имаше какво ново да науча. Най-интересни обаче ми се сториха няколко:
AI-Driven SEO: Да използваме Machine Learning, за да постигнем максимални резултати, представена от Христо Станчев, Search Engine Optimization Consultant, SEOMAX. Основната тема беше как да използваме ChatGPT, за да ни помага в работата, като Христо наблегна на това, че няма как напълно да замести човешката намеса. Все още е по-добре сами да си направим keywords research, както и content календар, а него да го ползваме основно за написване на статии. Но… за добре написана статия трябва и правилно и изчерпателно написан prompt (тук добави и други AI сайтове, които помагат и с това). След това разказа и за други AI сайтове, които могат да се използват за снимки, картинки, видео и глас.
TikTok за бизнеса: стратегии за изграждане на бранд и достигане до по-млада аудитория – Александър Иванов, CEO, CreateX и Николай Николов, CEO, Native Digital – много забавна и в същото време полезна лекция относно все по-използвания Tik Tok и как можем да го използваме за популяризиране на бизнеса или промотиране на бранд.
LinkedIn Ads: увеличаване на възвръщаемостта на инвестициите с насочена реклама на платформата, Диляна Денева, Partner and COO, BookMark. За първи път присъствам на подобна лекция, сякаш повечето събития и обучения за дигитален маркетинг игнорират LinkedIn. Но всъщност Диляна много добре обясни как може да се използва рекламата в LinkedIn, за да се привлекат нови клиенти.
Бъдещето на социалните мрежи: нововъзникващи тенденции и технологии за 2023 г. и малко след това, Иво Илиев, CEO, Bolandila. Много различна лекция относно бъдещето на социалните мрежи. Реално няма как да се предскаже бъдещето в наши дни при толкова бързо променящи се технологии. Но както каза Иво Илиев:
Доверието, страховете и пр. – не се мерят, а се наблюдават. Затова по-горе стана дума за наблюдението. Има методи за осъществяване на наблюдение, но те са приложими само при онези брандове, които освен да са разказвачи на истории – имат смелостта да са и слушателите на истории. Освен да продават – искат и да разбират как влияят на живота на своите купувачи.
Как се представиха лекторите?
Ивелина: Страхотно. Поздравявам организаторите за подбора на лектори и теми. Определено всеки имаше какво да научи и с какво да му бъдат полезни.
Оправдаха ли се очакванията ти от събитието? Ако не – какви препоръки би оставила?
Ивелина: Даже надминаха очакванията ми. Очаквах поредните скучни лекции, на които не казват нищо ново, а повтарят вече известни неща. Всъщност всеки от лекторите предостави полезна информация от своята сфера.
Би ли посетила събитието отново?
Ивелина: Да, определено. Това беше първата конференция от Digital4, която посещавам, но със сигурност няма да е последната.
Технологични и маркетинг приятели, радваме се, че споделихме това прекрасно изживяване с Вас на място и чрез нашите впечатления от Digital4Varna 2023. Заповядайте в нашите групи във Facebook Технологични събития и Технологичното общество на България, за да получите специални отстъпки и новини от кухнята за най-горещите технологични, софтуер и маркетинг събития и продукти.