Tomb Raider Remastered – съживяването на една класика

Realtech VR обяви амбициите си да вдъхне живот на първите три части на една от най-емблематичните и жанрово определящи поредици – Tomb Raider. Какво ще кажете за Tomb Raider Remastered?

Tomb Raider 1

Обичан франчайз от няколко поколения геймъри.

Преди да стигнем до Tomb Raider Remastered, нека опресним паметта ви. Това е една от най-играните action-adventure игри, която излиза през вече далечната 1996 година, разработена от Core Design и публикувана от Eidos Interactive.

Историята проследява приключенията на Лара Крофт. Тя е млад археолог и владее множество древни езици и куп други умения в областта. Най-известна е с акробатичността си, символичните два пистолета, с които „раздава правосъдие“, и не на последно място – маниер на обличане, който оставя малко на въображението. Графиката определено не изглежда добре в наши дни, но за времето си всяка игра бе шедьовър. Невероятният саундтрак и локациите още повече допринасяха за оригиналността на внимателно подбраните пъзели, които съвсем интуитивно очакваш от игра с такова заглавие.

 

Tomb Raider 2

Какво точно се случва с Tomb Raider Remastered

Може би на този етап сте леко скептично настроени? „Пак ли римейк?!“ – ще възкликнат с неодобрение някои, но дали с право?
Идеята изглежда далеч от това да се изкара някой лев, като се полират малки недостатъци. Компанията, наела се с проекта, е вече добре известна с прехвърлянето на първите 2 игри върху мобилни устройства. Разработваните подобрения ще бъдат включени като безплатен Mod за всички горди притежатели на Tomb Raider 1, 2 и 3.

Към момента единственият сигурен вариант да се сдобиете с Tomb Raider Remastered ще бъде покупка в Steam Store. Конкурентите на Steam – GOG.com също са споменати като евентуален източник на Mod-a, но на този етап с голяма доза несигурност.

Tomb Raider 4

Какво ново ще видим?

Както вече може би се досещате, от името на компанията, заела се с проекта – realtech VR, Mod-овете ще имат OpenVR поддръжка и изцяло нов разработен 3D Engine, който ще съживи не съвсем добре остарелия си предшественик. 3D Engine-ът е съвместим с най-новия OpenGL интерфейс и идва с подобрен post processing, който ще може да бъде изключван, в случай че проявите желание да се върнете към чистия неподправен оригинал.

Този път конзолните фенове ще останат разочаровани. Разработчиците не споменават нищо за Playstation или Xbox. Все пак бе обещан адекватен интерфейс за Xbox 360/One контролери. Официална дата на излизане още не е обявена. От студиото загатват, че може би обновленията ще ни зарадват преди края на 2018 г.

А докато чакаме – ето едно видео, на което ще се насладим с голямо удоволствие:

Коментирайте чрез Facebook

Мнения, критики, неточности - пишете ни, не ни жалете!

About Петър Николов