Не би било редно да наречем мащабната продукция „Орденът на асасините” с участието на Майкъл Фасбендър, Джеръми Айрънс и Марион Котияр провал. Но е реалистично да я определим като посредствена на база бокс-офис класациите. Определено от лентата се очакваше повече. След претърпените щети, не изглежда кой знае колко голяма вероятността филмът да има продължение.
За радост на много фенове обаче, по всичко личи, че това няма да е последното, което сме видели на екрана от култовата поредица. Отговорникът за съдържанието и работата на дизайнерите на „Орденът на асасините” Аймар Азайзиа даде повод за сериозни спекулации по темата след Reddit AMA (Ask Me Anything). Там самият той е написал:
„Ще бъде същото като с филма – ще отделим нужното време за да сме сигурни, че ще ви предоставим нещо, с което ще можем да се гордеем. И ако се чудите дали това е нашият план, то… ОТГОВОРЪТ Е ПОЛОЖИТЕЛЕН!”
Все още няма официално потвърждение на информацията, че се работи по телевизионна версия за враждата между асасини и тамплиери. Въпреки това, се знае, че от „Убисофт” са преговаряли с Нетфликс по проект за сериал. За момента от компанията за игри пазят мълчание по темата за кой свой продукт имат такива планове. Шансът това да бъде именно „Орденът на асасините”, тяхното най-популярно и разпознаваемо заглавие, е доста голям.
В евентуалния сериал се очаква действието да следва няколко сюжетни линии и да се развива паралелно в миналото и настоящето. Това е похват, който виждаме в игрите, но филмът бе избрал да не прави. Освен това би било логично да се отдели повече внимание на самото търсене на окончателно надмощие на асасините. Те търсят мир и запазване на свободната човешка воля. За разлика от тях, тамплиерите са водени от жаждата си за власт и контрол.
Поредицата „Орденът на асасините” започва през 2007 година. Тя е вдъхновена от новелата „Аламут” на словенския писател Владимир Бартол и е надградена с идеи от „Принца на Персия”. Състои се от девет игри за компютър, PlayStation и Xbox. Сериал по историята на играта ще бъде трети опит да се доразвие и монетизира заглавието с фенове от цял свят. Припомняме, че предишните опити с романите на Оливър Боудън и филмът, продуциран от Майкъл Фасбендър, не успяха да постигнат така очаквания успех, предвещаван от фурора на най-известното заглавие в репертоара на гейм-гиганта „Убисофт”.