Новата генерация на модела Honda Civic е проектирана така, че нейното хибридно задвижване (e:HEV – hybrid electric vehicle), кормилна система и окачване да осигурят завидни нива на динамика и бърза реакция. Ключови елементи за Civic, както винаги. Резултатът е автомобил, който съчетава вълнуващо преживяване зад волана с изключителни икономичност и ниски нива на вредните емисии.
Какво предлага новия Honda Civic?
Продажбите на единадесетото поколение на Honda Civic ще започнат до края на тази година. То е поредният водещ модел, който Honda електрифицира, след като това стана и със CR-V, Honda e, Jazz, Jazz Crosstar и HR-V. Автомобилът ще е оборудван с най-модерното издание на хибридна система e:HEV – спечелилата редица престижни награди . Тя комбинира литиево-йонни батерии и два компактни електромотора с новоразработения 2,0-литров бензинов силов агрегат по цикъл на Аткинсън.
Двигателят с вътрешно горене постига най-добрата в бранша, равносилна на 41%, топлинна ефективност. Отличава се с оптимизирано директно впръскване и висок начален въртящ момент. Това спомага за по-бързо и икономично изгаряне. Добавени са и редица технологии – напр. катализатор, активен при ниска температура. Всмукателният колектор е с променен дизайн, който едновременно намалява разхода на гориво и подобрява специфичната мощност.
Резултатът от всички тези технологични подобрения са данните за разход и вредни емисии от въглероден диоксид в комбиниран цикъл на движение по Световния хармонизиран стандарт WLTP – съответно 4,7 л/100 км и 108 г/км.
Стойностите от 135 кВт и макс. мощност и 315 Нм макс. въртящ момент налагат напълно новия Honda Civic като изключително атрактивен за шофьорите автомобил в C-сегмента.
Високите нива на ефективност и управление на енергията са постигнати с прилагането на иновативни технологии. Например актуализираната версия на интелигентния захранващ блок на Honda (IPU) е с 23 мм по-тънък и с 1 кг по-лек спрямо предишното си издание, но е с най-високия в гамата брой клетки – 72. Разположен е под задните седалки и тази му позиция позволява повече вътрешно пространство в купето.
Захранване на Honda Civic
Монтираният под капака нов блок за управление на захранването (Power Control Unit – PCU) осигурява по-бързо зареждане и разреждане на електричеството. Това допринася за допълнително 12-процентно увеличение на мощността, спрямо предишните издания на хибридната система e:HEV. Повишението на дебита на мощност, както и на капацитета на блока за управление на захранването, дава възможност на електрическия режим да поеме по-голямо натоварване. Новото му високоволтово алуминиево окабеляване е с 40% по-ниска маса спрямо конвенционалното медно.
Превключването между електрическо задвижване, хибридно и такова с двигател с вътрешно горене става неусетно. Шофьорът има възможност да избира между четири режима на управление – Eco, Normal, Sport и новия с индивидуални настройки.
Гъвкавостта на пътното поведение е допълнена от изключителен финес във всяко отношение – елиминирани са нежелателните звуци и вибрации. Допълнителен балансиращ вал и колянов вал с висока твърдост осигуряват плавно управление. Шумовете от двигателя са намалени с помощта на по-добрата изолация на всмукателния колектор и на капака на силовия агрегат. Умното приложение на системата за активен контрол на шума също допринася за тишината в купето, докато тази за управление на звука залага на спортните нотки в гласа на двигателя с вътрешно горене.
Задвижваща система
Изключителната задвижваща система е допълнена от отлична конструкция на шасито. Civic e:HEV беше разработен с огромно внимание по отношение на реакцията и от страна на волана, повишаваща усещането за връзката между шофьора и автомобила. Подобрената стабилност, дори по неравни пътища е постигната благодарение на удължената с 35 мм , спрямо предишни модели, колесна база и по-широката с 18 мм задна следа.
За да се засили удоволствие от шофирането, е установена нова логика на контрола при управление по лъкатушни пътища, която гарантира, че функционирането на двигателя с вътрешно горене е активно при движение по траектория с много завои. Това осигурява незабавно ускорение и истинско усещане за динамика. На магистрала, допълнителният въртящ момент и електрическото задвижване гарантират бързо изпреварване с висока скорост, но и с ниско ниво на шума.
„Това е най-новото поколение на водещата ни в бранша технология e:HEV, която сама по себе си е кулминация на над 20-годишния ни опит в разработването на хибридни системи“, сподели Томоюки Ямагами, главен ръководител на проекта Civic e:HEV. „Създадохме забавен и изключително завладяващ хибрид“, е неговото заключение.
Ако автомобилите Ви вълнуват, прочетете за Серджо Пинифарина, човекът, който промени автомобилния дизайн. В случай, че желаете да коментираме темата, заповядайте в нашата Facebook група „Технологичното общество на България„.