На много от вас името Брус Страли може би не говори нищо. Но със сигурност имената Uncharted, The Last Of Us, Jack and Daxter и Crash Bandicoot извикват куп добри спомени в главата ви. Ако през последните 20 години сте живели под някой камък, то нека ви разясним, че гореизброените са имена на едни от най-култовите игри за всички времена. Дело на американското студио Naughty Dog, тези заглавия станаха причината ексклузивните игри да се превърнат в определящ фактор за успеха на Sony на конзолния пазар. А от вчера техният създател напусна компанията, за която работи повече от 18 години.
Нашето забавление е нечие задължение
В последните години Брус Страли бе директор на едни от най-знаковите проекти в гейм индустрията – Uncharted и The Last of Us. Още преди около година стана ясно, че Страли няма да оглави разработката на The Last of Us 2 заедно с Нийл Дръкман. Двамата създадоха брилянтната първа част на играта. В последствие Страли си взе почивка от работата, като вчера стана ясно, че няма да се връща в Naughty Dog.
„След като ръководих три изключително тежки проекта и прекарах дълго време извън офиса, започнах да фокусирам енергията си в други посоки и бавно осъзнах, че е време да продължа нататък.“ Такова бе съобщението, което самият Брус Страли пусна на сайта на Naughty Dog вчера.
Страли е един от малкото служители, които са част от студиото преди то да бъде закупено от Sony през 2001 г. В началото той работи върху поредицата Jack and Daxter, както и върху Crash Team Racing. Големият му пробив идва през 2007 година. Тогава той съръководи художественото оформление на играта Uncharted: Drake’s Fortune. Същата даде началото на една от най-силните ексклузивни поредици за PlayStation. След това пое цялостната разработка на Uncharted 2: Among Thieves. По-късно, заедно с Нийл Дръкман създадоха и The Last of Us.
Играта, която изцежда до краен предел Страли, изглежда е Uncharted 4. За да се впише в крайните срокове, самият той споделя как е наел апартамент близо до студиото, за да не губи време в каране на кола, което би могъл да използва за работа. Служители на Naughty Dog, цитирани от Kotaku.com, твърдят, че Брус Страли е бил „незаменима и недооценена част от това, което е направило игрите на студиото толкова велики„.
Можем само да се надяваме, че максимата „няма незаменими хора“ ще се окаже вярна и в този случай. До ден днешен Naughty Dog остава едно от малкото студиа, което не прави компромиси и ни дава завършени и интересни игри. Стискаме палци, това да продължи и без Брус Страли!